Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 705 ggr
[[lodjurvarg]]
0

Sluta andas på natten

Så inatt märkte jag att min pojkvän slutade andas en längre stund och att han andas otroligt ojämnt när han sover. Borde jag oro mig?

vallhund
1

Sömnapné heter det o kan bli farligt, speciellt om man är överviktig o/e har hjärtfel. Han bör kontakta sin VC för att diskutera ev behandling.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Rheen
0

Sömnapné? Eller så kanske han sover så djupt att det inte märks att han andas? Fast ja, om han andas ojämnt också. Prata med honom!

~ Rheen.

[Jens]
0

Egentligen borde jag inte kommentera eftersom jag inte är tonåring men hoppas att det inte gör något. Att jag kommenterar beror på att jag har samma problem och det är sömnapné. Läs gärna om det och se om det stämmer in med det du upplever och det finns hjälp att få..

[[lodjurvarg]]
0

Ska prata med han om det. Övervikt är iaf inte problemet. Han slutade andas ca 2 minuter efter att han somnat, under den tiden hade han dessutom hunnit andas ojämnt och snarka som en idiot.

[Tuulikki]
0

Min kille har svår astma och andas lite ojämnt ibland på nätterna. Ibland går det ett tag mellan in- och utandningarna. Men inte så länge som 2 minuter..

Tokyo
0

#5 Tror hen menar att han började "sluta andas" efter två minuter.

[Tuulikki]
0

#6 Jaha, oj! Läste nog slarvigt, sorry :)

Tuttifrutt
0

Berätta för honom och erbjud dig att följa med som stöd till t.ex. Vårdcentralen