Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 4668 ggr
pPinglan
0

Studenten 2016

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då är det dags att börja planera inför studenten till sommaren. Har lite svårt att bestämma mig för studentmössa med texter och färg så undrar om ni har några tips eller bilder på hur era studentmössor ser ut. • Ska man skriva för och efternamn eller förnamn och klass Har ett kort förnamn så tycker det ser bättre ut med klass men vad tycker ni? • färg på studentmössan text och kristall? Är blond • vad ska man skriva baktill? Mm.. Kom järn med förslag och bilder :)

RobinEH
0

Jag gjorde så att jag framtill hade förnamn på ena sidan och klass på andra sidan. Baktill hade jag inget. Självklara valet av färg var för mig och alla andra i klassen, guld.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[rumelle]
0

Jag hade bara förnamn på ena sidan och klass på andra. Köpte en väldigt enkel studentmössa för det är ju inget man använder mer än en gång.

Nian97
0

Jag ska inte ha någon text eller något. Utan plastskärm och bara "clean". Sök på "klassisk studentmössa" på Google så kan du se hur jag tänker mig :)

[Kajjans]
0

Vi på el-linjen på skolan har valt mössa med svart band, grå strimma som representerar vår linje. Skrev för- och efter namn på ena sidan, Utgångs år(2016) på andra sidan.

VendelaS
0

Skola och utgångsår kan du ju skriva på baksidan om du vill?

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

ljungensjenka
0

Min bror som tog studenten förra året hade Framsida: förnamn, grön "diamant", efternamn Baksida: Skolan (På själva mössan) och sen klass & år på själva kanten. Han hade även grönt kantband, matt skärm och blå-gul insida. Var en riktigt snygg mössa ;)

LLLINN
0

Tar också studenten i år! Beställde dock studentmössa i höstas:

Framsida: Förnamn - grön kristall - Efternamn

Baksida: 2016

Baksida i det vita tyget: Skolans namn

Ovanpå mössan, långt bak: Skolans logga

All text på det svarta var i guld, hade även grönt kantband. Och matt skärm!

Varför jag hade grönt är för att jag går naturlinjen, finns ju "bestämda" kristaller för de flesta linjer så kolla vilken färg din linje "ska" ha och se om den är snygg! Tycker själv det känns lite extra fint att gå runt på studentdagen och representera det jag specifikt ägnat mitt liv åt de senaste tre åren, men så kanske man bara känner om man verkligen älskar sin linje 😃

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

smellcaramell
0

Tog studenten förra året men min mössa såg ut såhär har jag för mig:

Framsida: Förnamn - Kristall med linjens färg  - efternamn

Baksida: År

på själva mössan på baksidan : skola

Färgen på kristallen valde jag efter linje, färg på text efter smycken (jag är en "silvertjej").