Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 665 ggr
Päronsplitt
0

kärlek/löshår

jag undrar om det finns någon som har några tips på vad man kan göra för att komma över en kille man nydligen gjort slut med? gått en vecka och han har redan ny tjej han håller på med, jag har ingen aning Om hur jag ska hantera det och vad jag ska göra för att inte bry mig och släppa honom.. Undrar även om någon vet vart man kan skaffa/köpa billigt löshår, alltså inte rapunsel eller extensions haha?

Emouse
0

Följer

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Hoseok
2

En vecka är väldigt kort tid. Du måste ge det mer tid. Och det är lättare sagt än gjort, men det är tyvärr så det är. Jag har varit hjärtkrossad en gång i hela mitt liv och det var de längsta 3 veckorna någonsin. Jag bara grät och mådde dåligt.

Se till att inte ha någon som helst kontakt med ditt ex. Släng allt som påminner om honom. Spärra honom på alla sociala medier. Prata mycket med vänner och familj, säg att du mår dåligt och är ledsen över det och att du är tacksam för att du har dina vänner i ditt liv. (För jag hoppas du har vänner som stöttar dig, alla har tyvärr inte det).

Öppna word eller liknande på din dator och skriv ett liten novell om hur du mår just nu. Försök beskriva dina känslor och tillåt dig själv att gråta ut om du behöver det. Radera filen sen så den inte ligger och spökar för dig. 

Distrahetera dig med saker. Kanske börja kolla på någon ny rolig serie? Eller leta upp lite komedifilmer som kan distrahera dig från dina tankar. 

Tillslut kommer du vakna en dag och fundera på varför du ens tyckte om den där killen och förhoppningsvis tänka på alla bra minnen ni har tillsammans. Man måste bara ge det tid.