bakis?
jag är grymt bakfull, mår väldigt illa och har ångest m.m. tips? alla säger fet mat men mår illa av bara tanken på det. tack
Fråga dina föräldrar.
#1 😂
#0: Jag svarar exakt samma jag svarade i den tråden som skapades här om dagen: Vatten och fet mat. Sen får man helt enkelt lida med det och kanske fundera över sina livsval. Så är det för mig i alla fall, de få gånger som jag blir bakis. Tack och lov blir jag inte bakis längre men när jag blir äldre lär det slå tillbaka.
Vatten, vatten, vatten och salt mat och gärna en del kolhydrater. Har jag ute en kväll så dricker jag typ en liter vatten när jag kommer hem och äter chips, då mår jag inte dåligt dagen efter 👍 Har aldrig provat fet mat, man blir ju bakis p.g.a. vätskebrist och saltbrist så har svårt att se hur det skulle fungera.. nog för att snabbmat som pizza innehåller en hel del salt och fett ;)
#3 Det är mitt bästa protip som funkar för mig. Fyllekäääkaaaa! Salt och fett helst.
skyll dig själv
#5 Jag tycker personligen att det går att säga sådant på ett lite mer trevligt sätt. Tänk på det. Jag är ganska säker på att TS redan mår dåligt, hen säger ju det själv. Ingen mening med att få hen att må sämre.
Dem prata om på tv att man inte alls ska öta salt och fett för kroppen behöver biber och nyttigt för att återhämta sig. Så olika sallad och ganska mild mat:)
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html
jag brukar inte känna mig så sugen på "bakiskäk" dagen efter utan äter hellre mest frukt dagen efter jag varit ut, men precis som #8 så äter jag onyttigt innan jag lägger mig och återställer då saltbalansen (chips). Men anledningen till att man mår illa är att man kissat mycket då alkohol är vätskedrivande, och kiss innehåller vätska och salt, så det är det man behöver tillföra för att må bättre. :)