Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1581 ggr
[Nirvana-music]
0

Ont i fingret

En hamster bet mig i lillfingret tidigare idag, den bet igenom min nagel och det gör fortfarande ont och fingret känns stelt, obehaglig känsla. Har tvättat och desinficerat fingret. Var lite drygt 11 timmar sedan hamstern bet mig. Vad kan man göra så det går över fortare?

powerade
0

Man brukar få hemskt smärta av sånnadjur.. Åk till vårdcentralen utifall att.

Hoseok
0

Ring sjukvårdsupplysningen, 1177. Det bör du alltid göra när sådant här händer och du är osäker.

[Nirvana-music]
0

Har gått över nu, förhoppningsvis har jag inte fått rabies :-)

Hoseok
0

Jag tror du hade märkt om hamstern hade rabies.. Och sen antar jag att du bor i Sverige, där rabies nästan är obefintligt.

Majaa12
1

#3 Kommer din hamster direkt från Afrika? 😮

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[Nirvana-music]
0

Var mest för skämt, såklart att min lilla lurv inte har rabies :-) Fick hem han igår och han var väldigt ohanterlig och rädd, skulle flytta över han från transportlådan till en större bur, då morrade han som ett tok och bet tag i fingret, tur att han är söt iallafall :-) Nu är han dock mycket lugnare, blev nog för mycket på en gång, kom från en djuraffär dessutom.

Majaa12
2

#6 Nä jag förstod det 😉 Tyvärr brukar det ofta vara så i början med djuraffärshamstrar men det blir förhoppningsvis bättre snart. Lämna honom ensam ett par dagar till så att han vänjer sig så kan du sakta börja hantera honom efter det 👍

Måste bara fråga, varför köper du hamster från djuraffär och inte från uppfödare? 🙂

Mvh Maja  

[Nirvana-music]
1

Valde att köpa från djuraffären i byn (liten och familjär djuraffär), främst för att alla uppfödare i närheten inte har några aktuella kullar förens i maj/juni, samt för att det bara blev så :-) Vet dock att många ogillar djuraffärr djur, pgr av grossist avel, men denna affär föder upp sina hamstrar själva :-)

[Nirvana-music]
0

Kommer ändå bara vara en sällskaps hamster så jag är inte så brydd :-)

[klarabastin]
0

#9 Vad mysigt med en hamster! Super bra att du inte väljer stora djuraffärer med dåligt behandlade djur! Om du planerar att skaffa dig en till hamster kan du alltid kolla om det finns hamstrar att adoptera istället att köpa🙂Då får de en ny chans! Beror ju såklart på hur långt bort en bor.

Majaa12
0

#8 Det kan man tyvärr inte vara säker på heller. Har hört många som sagt att dom tar in från bra uppfödare så ja.. kommer de från grossister ändå. Men vi får hoppas att dom gör det 🙂 Lycka till med honom! Har han blivit hanterad tidigare borde det gå rätt snabbt att få honom tam 👍

Mvh Maja