Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 767 ggr
Wowy
0

Framtiden

Hur vill ni ha er framtid? Jobb, studier, familj, bostad, miljö etc. Kan vara kul att veta. Hur långt in i framtiden ni tänker er spelar absolut ingen roll. :) Själv vill jag bli författare. Jag älskar att skriva! Språklärare kan jag tänka mig att vara, då kan jag vara författare på fritiden. :) Jag vet inte hur eller var jag vill bo, men barn vill jag i alla fall ha. Hur är det för er? Vad har ni för drömmar?

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

Hoseok
0

Om 5 år ska jag ha gått ut universitet.

Jag vill ha åtminstånde ett barn. Jag ska ha fast jobb som grundlärare. Jag ska bo i Stockholm eller Göteborg med min pojkvän. 

Kommer inte på mycket mer än så. Barnet är väl det väsentliga. Jag vill ha barn redan nu men har 3 år kvar på universitet..

nadilda
0

Först och främst är jag väldigt taggad på att börja plugga efter att ha gått ut gymnasiet. Vad är jag inte helt säker på men det lutar mot antingen biologi eller civilingenjör inriktning ekosystemteknik, är i alla fall 99% säker på att jag blir kvar i Lund. Har lite roliga resor som jag gärna vill göra under studietiden. Jag vill gärna bo i Lund när jag pluggat klart också faktiskt, helst med två barn, fast jobb och en man/sambo (och minst en hund såklart). Det var lite av mina drömmar/planer.

[134643]
0

Som det ser ut just nu har jag pojkvän i england, och hoppas på att fortsätta med det haha. Så när jag går ut gymnasiet om 1.5 år vill jag flytta dit och bo med honom. Jag vill ta ett år och jobba för att komma in i språket och kulturen, är vi fortfarande ihop och allt känns bra sen kommer jag antagligen börja plugga där. Jag vet inte till vad dock, det lutar mot djursjukskötare/veterinary nurse, men lönen efteråt är så himla dålig. Som det ser ut nu vill jag inte ha barn, har hellre hund faktiskt, men det kan väl ändras. I slutändan så hoppas jag att vi flyttar till Sverige, men jag kan överväga att bo kvar i England också. Det är väl typ de planer och drömmar jag har haha ^^

Scorpio97
1

Jag vet verkligen inte. Det enda jag är säker på (så säker man nu kan vara) är att jag inte vill ha barn. Går ut gymnasiet nu i vår sen tänker jag ta ½-1 år på mig att fundera vad och vart jag vill plugga vidare. Förmodligen blir det juridik eller liknande område, och jag antar att jag kommer jobba inom det också. Men det är inget jag direkt vill, det verkar bara som det minst dåliga alternativet. Sen stannar jag helst i Norrland, men har egentligen inga krav på vart jag vill bo. Det beror på om jag träffar någon, och på min familj. 

Men problemet är väl att jag egentligen inte vill jobba över huvud taget. Det gör det väldigt svårt att ha ett drömjobb eller ens bestämma sig för vilka jobb man kan tänka sig att ha. Så om jag skulle få bestämma min framtid helt, skulle jag vinna tillräckligt mycket pengar på lotto för att aldrig någonsin vara tvungen att ta ett jobb. 

Så jag har egentligen inga realistiska framtidsdrömmar.

//Jessie

Yehet121
0

Jag vet inte helt hur jag skulle vilja ha min framtid, men jag har några ideer :) 

Först så vet jag att efter gymnasiet så ska jag gå en utbildning i hästhållning och att jag vill flytta till ett annat land. Jag vet också att jag vill ha barn, men jag vet inte när och jag tror att det isåfall blir att adoptera eftersom jag inte vill gå igenom en graviditet.

Rheen
0

Har ingen aning om hur min 'verkliga' framtid ser ut, men om jag får drömma mig bort så.. Att bo i en liten lägenhet i ett engelsktalande land, med antingen en sambo eller hund (båda går också för sig, hah) skulle vara underbart. Kanske jobba som regissör, producent eller författare skulle vara något, med ett deltidsjobb på en leksaksbutik eller ett café - samt en YouTube kanal som jag kan lägga ner all min fritid på. En sak som är säker är att jag i alla fall ska bort från det här landet, kommer ingen vart med mina finskakunskaper här, suck.

~ Rheen.

Kadoor
0

Jag har ingen som helst aning om vad jag vill bli, vad jag vill göra eller hur jag vill att det ska se ut. Drömmen vore väl att få jobba med konst eller djur, vilket jag har velat så länge jag kan minnas. 
Målet just nu är dock att ta mig ur den här skiten, och faktiskt överleva gymnasiet.. Det är så långt jag orkar drömma/bestämma mig just nu.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

[Horse24]
0

Jag har inte ens börjat gymnasiet ännu, så har inga jättebra idéer på vad jag ska jobba med, men jag hoppas på att få ett bra jobb med lagom bra lön.
Egentligen vill jag leva på att sälja käpphästar, men jag vet att det inte skulle gå. Skulle aldrig få in tillräckligt med pengar alltså. Hoppas att jag syr och säljer hästar på fritiden i alla fall.

Någon gång ska jag få leva på landet också. Det är min stora dröm. Jag känner mig liksom inte hemma någon annanstans. Kanske äga ett/flera djur samtidigt… ♥_♥

[Nirvana-music]
0
  • Ha ett jobb som jag gillar (gärna få jobb som leg djursjukvårdare på någon veterinärklinik, alt om inte det finns något ledig för mig på veterinärklinik att jobba på t.ex. djuraffär eller dylikt, ev, något "ströjobb" som t.ex. hundfrisör, hunddagis et.c.  Eller om man ska följa upp drömmen riktigt mycket, starta eget med inriktning hälsovård för hund & katt med "hundspa", vattenrehab för hund, frisering & klovård, hundcafe och mindre kurser för hundägare. 
  • Köpa ett eget ställe på landet med ladugård och stor tomt, långt ifrån grannar och inhägnad gård så hundarna kan springa lös, men gården ska ändå ligga nära stan/jobb/skola.
  • Utökat kenneln, tävlat och färdigmeriterat hundar.
  • Rest dit jag vill, Austrailen, Irland, Spanien, LA. 
  • Skaffat en egen häst för skogsridning/körning. 

Har inga planer på att skaffa barn, dock är jag fortfarande rätt så ung så det kan ju ändras i framtiden, men så länge jag har hundar och andra djur så är jag nöjd, har haft så många syskon så barn är no,no…

Aleya
0

Om fem år så har jag förhoppningsvis blivit ännu bättre på mitt jobb och kanske t o m lärt mig nya saker. Och har barn. Och bor kvar i Umeå. ☺ Och förhoppningsvis har jag även rest till Japan. 😄

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen