Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 995 ggr
ÄlskarHamstrar12
0

Svullen mage

Hej! Min mage är jätte svullen och undrar vad orsaken kam vara. Detta märkte jag igår. Allt jag ätit idag har jag ätit förut men aldrig fått svullen mage. Tips?

Scorpio97
0

Du kanske åt något din mage inte gillade? Jag blir uppblåst/svullen av kolhydrater och socker. Men det kan även vara exempelvis gluten, mjölk eller annat.

//Jessie

ÄlskarHamstrar12
0

Kan du ge ca 3 exempel på mat som innehåller kolhydrater? :) #1 kan mc Donalds påverka det?

Scorpio97
0

I princip allt? Men jag reagerar främst på typ bröd (även pizza), pasta, ris, potatis och sötsaker (godis, bakelser osv).
McDonalds säger inte så mycket, det beror ju på vad du åt? Äter jag en hamburgare med bröd + pommes/efterrätt får jag svullen mage, men tar jag nuggets och skippar pommes och sötsakerna så går det bra. 

Men om du reagerar på kolhydrater så borde du ha märkt det innan också, det borde inte ha blivit bara en gång. Är du fortfarande svullen, eller var det bara igår? För mig försvinner det under natten.

//Jessie

ÄlskarHamstrar12
0

Jag känner mig fortfarande lite svullen, får se om det bli bättre imorgon. #3

ÄlskarHamstrar12
0

ÄlskarHamstrar12
0

[Nirvana-music]
0

Brukar också bli svullen av t.e.x. kolhydrater. 

Finns inte så mycket jag brukar göra, brukar gå över efter någon dag eller två.

Kadoor
0

Kan vara stress eller oro också, jag brukar bli spänd/svullen i magen om jag stressar mycket. Vet inte om du är det, men om du är det så kanske det är det. Eller tror du det kan finnas något i din vardag som påverkar?

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -