Gravid?
Jag är oftast väldigt nojig av mig så jag är tvungen att skriva här. Min mens är oregelbunden och kommer var 2.e månad ungefär. Nu lär den komma snart, vilket den inte gjort än. Jag är oskuld och har inte varit i närheten av en kille på ett väldigt bra tag. Ibland onanerar jag på kvällarna eller i badet t.ex. Kan detta göra en gravid? Om t.ex. Min pappa varit i duschen, eller vilat i sängen tidigare på dan? Det låter dumt men jag har gått upp runt 1 kg på sistone. Men jag har ätit VÄLDIGT mycket onyttigt dessa veckor och knappt tränat. Men blir som sagt nojig. Min mage har även varit lite uppblåst.. Kan jag vara gravid? :/
Puh. Tack för svar. Då är jag bara nojig som vanligt ;)
Jag vet väl själv hur barn blir till. Men jag har läst på internet om sperma på fingrarna som förs in i slidan. Av t.ex toabesök? Jätte konstigt men så stod det. Därför blev jag nojig.
#4 Man läser mycket dumheter på Internet och man ska inte tro på allt man läser. Tekniskt sett är det möjligt att få in "sperma i vaginan". Ja. Men det krävs så sjukt mycket för att det ska funka och risken att det skulle ske är så liten att det blir fånigt. Så oroa dig inte.
Till framtiden vill jag tipsa dig om att gå och prata med folk på UM om liknande saker. Lita på dem mer än Internet. :)
:)
Du är antagligen gravid med din pappas barn, ber om ursäkt. Hoppas graviditeten och förlossningen går bra<3
Spermier är klena. De behöver fukt och kroppstemperatur för att överleva.
http://www.umo.se/Fraga-UMO/Fragor-och-svar/Hur-lange-lever-sperma-utanfor-kroppen/
#8 haha fy vad taskigt 😂
Nej du är inte gravid 😉 Viktuppgång är det minsta du ska oroa dig för, symtom som illmående, trötthet, svullna bröst etc. är bland de symtom som uppkommer först, men så kan dem symtom också bara vara PMS innan mens! Sålänge du inte har haft samlag så nä, det finns knappt nån chans.
'-Headlights on the highway-'
Vad lär de egentligen ut i skolorna idag? Eller finns det ingen sexualundervisning längre med tanke på ts fråga?
#11 Jag som trodde jag var paranoid nog ^__^
'-Headlights on the highway-'
Spermier överlever inte så länge utanför kroppen. Så fort sperman torkar så är den " oanvändbar" och detta kan ta från någon minut till en timme men längre än så är inte troligt.
Inget att oroa sig för så länge du e oskuld🙂
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!
#8: Haha, förlåt.