Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 1530 ggr
Katarina97
0

Vad tjänar ni?

Ni som jobbar/har jobbat vid sidan av skolan t.ex sommar eller helgjobb, vad tjänar ni i timmen? Och vad jobbar ni med och hur gamla är ni? Undrar eftersom jag letar extrajobb och undrar vad som är en rimlig lön.

Scorpio97
0

Jag jobbar inte nu, men delade ut reklam för två år sedan ungefär (var då 15-16 år). Hade dock inte timlön, utan lönen berodde på mängden reklam. På två bildistrikt fick jag ut ca 1500-2500 kr i månaden. Sen var det väldigt olika hur mycket tid som krävdes, beroende på hur mycket reklam det var samt om det var sommar eller vinter. Två-åtta timmar per vecka, men runt tre-fyra timmar var nog vanligast. Jag fick reklamen på torsdagen och den skulle vara utdelad innan söndag kväll.

//Jessie

Aleya
0

Jag tjänade 114 kr/h som 17-åring. Det var ju dock 13 år sedan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

ipopuma
0

59 kronor i timmen (sommarjobb)

och reklamen runt 500  kronor per månad. Är 17 och söker febrilt efter jobb men ÖVERALLT måste du vara 18 så ska väl vara glad att jag har jobb :D

Scorpio97
0

På sommarjobbet tjänade jag 60 kr per timme förresten, var ett sommarjobb genom kommunen

//Jessie

[134643]
0

Jag sommarjobbade inom kommunen förra året. Jag tjänande 77 kronor i timmen tror jag, men jag fick en hel del ob också. Så på 100 timmar (4 veckor) tjänande jag ca 10 000. Delade även ut reklam tidigare men tjänande 1200 kronor i månaden, och det var inte värt det. Utslaget på timmar tjänande jag typ 30 kronor i timmen haha :) Men minst 100 kronor i timmen tycker jag att du kan räkna med, sem beror det såklart på vilket jobb det är också :)

[Túrwen]
0

26 år,  universitetsstuderande med olika extra jobb sedan 7 år tillbaka har tjänat allt mellan 110-170 kr i timmen sedan jag började som 19 åring. Restaurangbranschen och försäljning samtliga gånger. Säger inget om mina nuvarande extrajobb men det brukar ligga däromkring.

[Clifford5sos]
0

Studerar och "tjänar" cirka 2500kr i månaden. Har jobbat i sidan av tidigare i ett stall, där tjänade jag 500kr om dagen för mockning, in och utsläpp samt fodring av hästar.

[Clifford5sos]
0

Kan tillägga att jag bara jobbade i stallet 2 ggr per vecka varannan vecka, jag jobbade även själv utan andra medhjälpare, så tog hand om 16 st hästar sammanlagt.

[Tisstassen]
0

Jobbar helger i frukosten på ett hotell, får minimilön med kollektivavtal, tror de är typ 92kr/h och 20kr/h i bo på söndagar, jag är 18 :) man får tyvärr acceptera en låg lön som ung :(

wille_wille
0

Jag har 76,77kr/timme, är 17 och jobbar på en bondgård :)

Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

felle-j
0

Jobbar som ledsagare åt kommunen och får 112kr/timmen plus OB. Hur många timmar det är varje månad varierar väldigt mycket. När jag sommarjobbade åt kommunen  för tre eller fyra år sedan så fick jag 52kr tror jag. Är 19 år nu.

smellcaramell
0

runt en hundring/timme, plus eventuell ob då som varierar något beroende på var man jobbar.

Nian97
0

Har jobbat i stall och inom eventbranschen (knuten till hästsport). Har aldrig tjänat en enda krona. Däremot fått gratis mat om jag jobbat och sådär :) Var vid tiden 14-17 år ungefär.

Tuttifrutt
1

Helgjobb på äldreboende, är 15 år. 70kr/h

Decemberbarn
0

Jobbade som servitris förra sommaren och tjänade då 110kr i timmen och sen plus dricks som varierade mellan 100-400kr per kväll, oftast hamnade den runt 180kr. Då var jag 17. I sommar ska jag jobba en period via landstinget och kommer då (som 18åring) tjäna 84kr i timmen i grundlön och ytterligare 15kr i timmen för semesterersättning. Så då tjänar jag 100kr i timmen. OB kunde även tillkomma.

AAmandaVLarsson
0

Förra sommaren jobbade jag som konfaledare 3 veckor.. Fick 2k.
Det var för att det var första året.
Nu är jag utbildad konfirmandledare och kommer därför få mer i år.

Hon som jobbade med mig förra året sa att hon fick 105 kr/h

Jag är 16

vendelay
0

När jag var mellan 15-17 och jobbade inom handels (restaurang) tjänade jag typ 90-110kr/h och jobbade heltid under lov och så. Är 21 år idag så det är ju 6-8 år sen. Efter 18 tjänade jag ca 120-140kr/h för samma jobb.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤