Hur pluggar man inför en hörförståelse?
Hej! Jag ska göra om ett prov i hörförståelse då jag fick F på det. Men nu har jag börjat fundera på hur man ska kunna träna på det, för jag har ju inte höruppgiften så jag kan plugga hemma. Brukar inte ha så svårt för engelska, fast hur gör man om man måste göra om ett prov som man inte kan plugga till?
Lyssna så mycket du kan på engelska. Försök att lyssna på låttexter, hitta sedan texten på internet och se vad du förstod/resp inte förstod.
Att se filmer utan text är också bra träning.
Kanske finns det på ditt biblo talböcker på engelska.
Det handlar inte så mycket om att plugga, utan mer om att träna att lyssna och att verkligen kunna engelskt uttal.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lyssna på olika "program"/podcaster brukar vara bra. Eftersom jag är intresserad av teknik så tycker jag att "WAN show" är kul att ha på i bakgrunden och lyssna på. Allt är på Engelska så man får öva på det.
Jag brukar kolla på filmer/serier/Youtube-klipp på engelska utan text. På lång siktbharbjag blivit mycket bättre på det nu :)
Zingo ;D
Kolla en massa serier och youtube- klipp där de pratar engelska! Det är en jättebra övning. Du kan också lyssna på podcaster som finns, apple produkter(tror det finns på alla, finns i alla fall till iPhone) har en app som heter "podcaster" som följer med där du kan lyssna gratis. Det bästa är att lyssna på någonting du är intresserad utav, då blir man automatiskt mer fokuserad. :)
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Här har jag övat lite bland annat:
//Flöffo