Dreamfilm, slutar inte ladda
Försöker starta en film på Dreamfilm men när jag har tryckt på play laddar videon bara. Får inte igång något annat heller. Är det likadant för er? Har precis bäddat ner mig i soffan med varm choklad men får inte igång något 😭
Mvh Maja
Medarbetare på Guldhamster iFokus
Använder aldrig sådana tjänster. Gick in och testade köra igång någon random film. Det funkade alldeles utmärkt.
Vad för webbläsare använder du?
#1 Chrome, finns inget annat. Det har funkat varje dag fram tills nu. Finns ingen historik att rensa heller 😐
Mvh Maja
#2 Provat andra filmer?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Ja, inget funkar, det är likadant på alla..
Mvh Maja
#4 Ok märkligt för kollade på dreamfilm nyss, med chrome, och fungerar.
Nu går det inte att komma in på sidan alls?
edit: och nu kommer jag in på sidan igen, men det funkar inte 🤓
Mvh Maja
#6 Det har gjort så för mig någon gång och då har jag rensat webbhistorik och cacheminnet så har det fungerat :)
Att rensa cache är det enda du kan göra. Annars är det nog din uppkoppling.
Vart rensar man cache? Borde inte vara fel på uppkopplingen för allt annat funkar..
Mvh Maja
#9 Inte riktigt så det funkar. :) Ens uppkoppling kan ställa till med mycket, inklusive bara låta vissa saker funka medan annat inte ens går att nå. Din dator "prioriterar" åt dig. Så jodå, det kan vara din uppkoppling.
Rensa cache i chrome:
https://support.google.com/chrome/answer/95582?hl=sv
#9 Samma ställe du rensar webbhistorik: inställningar --> historik --> ta bort webbinformation --> kryssa i det du ska rensa :) Och ta i "tidens börja" :)
Det var någon som ladda ner ett program till en annan dator, det var därför 😇 Tack för hjälpen iallafall 😃
Mvh Maja
Dreamfilm är så ibland, av olika anledningar. Man får ibland vänta veckor innan en film funkar. Ibland måste man bara ladda om sidan.
/ ^\ Q /^ \
#13 Fast det var ju inte problemet nu, nu var det att någon laddade ner något 🙂
Mvh Maja
#14 Jo jag förstod :) Påpekade bara.
/ ^\ Q /^ \
#13 Det är en av anledningarna varför jag laddar ner filmer och inte streamar dom.
#16Laddar man ner så riskerar man virus istället. Samt tar mycet plats på datorn till slut ;) Så för&nackdelar med båda :)
#17 Fast om man vet vad man gör så får man inte virus. Enligt mig så krävs det ganska mycket för att få virus. Jag vill säga att man måste vara ganska dum, men det är elakt.. Har laddat ner flera TB saker i snart 15 år. Inte fått ett enda virus på några av mina datorer. Jag skulle i ärlighetens namn säga att det är minst lika stor risk att man kan lika gärna få virus av att vara oförsiktig på streamingsajter. Så den enda skillnaden för mig är att den enda nackdelen med att ladda ner är att det är olagligt. Att kolla på en stream är ännu , i praktiken, inte det.
#18 Virus kan uppkomma oavsett ;)
Jag har fått en virus en gång via nedladdning, och då hade jag ändå ett riktigt bra antivirus. idag finns de virus som kan "Kringgå" virusprogrammen ect, så man är aldrig 100% säker ;)
Större risk vid nedladdning än streamingsidor skulle jag säga, i alla fall vad jag märkt. mitt antivirus varnar alltid :)
Det är inte olagligt att ladda ner, däremot olagligtatt göra så att andra kan ladda ner.
#19 Jo, det är illegalt att ladda ner. Det har varit det i några år nu. :)
Funkar dreamfilm för er? Jag får bara upp en massa ads och re-directs hela tiden så fort jag försöker klicka på sök eller ja, vart som helst på sidan. :p
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#21 Antingen så är du inne på fel hemsida eller så har du virus på datorn.
#21 jag får upp i nya flikar reklam till spelsidor mm, men klickar jag bort det så kan jag söka sen mm :)
Det är därför man spärrar popup i webbläsaren. Det bör man göra rent naturligt när man håller på med piratkopierat material.
#24 Jag har ad-block men hindrar inte det.
På tvn finns det inget alls, så där kan vi inte titta alls.
Har blivit mycket mer nu senaste, än för kanske 4-5 månader sedan.
#25 Nä adblock hindrar inte sådant.. Blockera popup gör man i webbläsaren. :)
#26 Går ej på tvn. Hur gör man det på datorn? Går det så det bara är på vissa sidpr?
För adblock tar bort popup på flera andra sidor ;)
#27 En smarttv? Det vet jag tyvärr inte.
#28 Japp. Vi har letat men inte funnit något, så måste koppla i datorn om vi ska kolla :(
#21 samma sak med mig och andra jag känner. Sker bara på dreamfilm. Men det funkar att söka ändå
#21 Kan inte heller söka, kommer upp reklam hela tiden… Lyckades lösa det genom att söka på "dreamfilm *filmnamnet*" i google. Men det funkar inte så bra om man inte vet vad man ska kolla på utan vill bläddra mellan filmer…. :/
Mvh Maja
#31 Klicka bort reklamen och sedan börja skriva utan att klicka igen i sökrutan, fungerar för mig :)
#32 Funkar inte från min ipad, där kommer inte tangentbordet upp alls :(
Mvh Maja
#33 Aa du sitter där, där har jag inte testat. Men datorn går det.
Men är så på tvn med, fungerar inte där heller :/
#33 hm jag har iPad och för mig funkar det, man klickar en gång så kommer det upp reklam, så går man in på dreamfilm sidan igen och så kan man klicka vidare/skriva vad man nu ville göra
Jag använder Ipaden och det kvittar hur många gånger jag klickar ner dem, det kommer igen. Det har alltid funkat förut men har inte varit inne på den sidan på en månad och nu funkar det inte :P Jag har adblock browser, har blockerat popup fönster och rensat cache. Och det fungerar fortfarande inte. Har testat via mobilen och det funkar inte dör heller. Har jag fått nåt virus på allt eller vad är fel 😝 Jag har dock inte testat via datorn för den får jag inte igång haha.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
När jag åt middag med min mamma igår berättade hon att hon hade samma problem, hon klickade, fick upp annons, klickade, annons. Du kanske får vänta ett tag med sidan och se om den funkar om ca en vecka igen?
#37 Det har varit så flera månader, så är något som är med sidan numera verkar det som tyvärr
Om man använder safari kommer sidan upp i en annan flik, men man stannar fortfarande på dreamfilm. Asså när en ny flik kommer upp måste man trycka på den för att komma till reklamen :)
Snackar om datorn
#39 Samma med google chrome.