Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthobby-och-fritid
Läst 901 ggr
Tuttifrutt
2016-04-29 18:40
0

Valborg!

- Vad gör du på valborgsmässoafton i år?

- Berätta nåt roligt valborgsminne från tidigare år!

Fridaaaa
2016-04-29 18:41
0

Kollar på brasan, annars vanlig lördag.
Firar ej valborg

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

marsisen
2016-04-29 18:50
1

Ska fira genom att inte tända brasor/kolla på den, vet nu om att det är så många igelkottar et.c som bor inne i brasan och vill inte vara del utav det ;)

animal power <3

Fridaaaa
2016-04-29 18:51
1

#2 Sker ju inte på alla ställen, och man kan ju gå till ett ställe om man kan som kollar av sånt först :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vikan
2016-04-29 18:58
0

Ska vara med ett antal kompisar och kolla på elden och trycka i oss mat, haha

[Clifford5sos]
2016-04-29 20:09
0

Firar inte valborg och har aldrig gjort, har aldrig sett meningen med att åka iväg till en stor brasa med massa folk. 

En vanlig lördag, arbeta ute på gården, lyfta stenplattor till hundgården, städa, gå en skogspromenad med hundflocken i skogen. Blir förmodligen att göra något gott till middag :-) 

Tråkig jag är, haha :-D

Hoseok
2016-04-29 21:43
0

Ska supa med några kompisar och min familj eftersom det är mammas födelsedag, haha.

Corgitok
2016-04-29 23:15
0

Träffa vänner åka till ett ställe där de tänder brasa och äta god middag förmodligen :p

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Carrosh
2016-04-29 23:29
0

Blir middag med vänner. Inget märkvärdigt.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[134643]
2016-04-29 23:36
0

Vi ska hem till mammas pojkvän, med ett kompis par till honom och deras två barn. Blir att grilla och åka och kolla på brasa på kvällen :) Brukar inte göra något speciellt egentligen på Valborg. Förra året så träffade jag två kompisar, vi lagade mat tillsammans och skulle sen ner på stan för att kolla på brasa. Åkte ner superglada men hittade ingen brasa. Kollade på klockan och det var tydligen midnatt, och de hade alltså släckt brasan redan.. Så vi satte oss på McDonalds istället och var kvar där till 3 innan vi åkte hem igen haha.

Mysan_
2016-04-30 15:01
0

Ikväll sätter jag mig framför datorn med lite godis och spelar cs:go. Det är mycket behagligare än att stå ute vid elden och frysa 😃

Anonym783
2016-05-01 00:35
0

Jag har 'firat' genom att spela minecraft och titta på alla Malec (och vissa saphael) ögonblick på SH. Blev inget brasbetraktande detta år, hade gäster över och när de åkte orkade man inte cykla iväg till en brasa 😂

Hakuna Matata.

Jetaime
2016-05-01 13:55
0

Brukar inte direkt fira valborg, så direkt. 
Igår var jag i Smålandsstenar och tävlade med hunden, och kom hem kl 22 på kvällen så det blev inget igår heller :)

JuliaMG
2016-05-01 14:37
0

Jag brukar åka och titta på när de tänder brasan. Jag tycker det är mysigt att stå där i mörkret  och huttra, och andas in doften av eld och rök, och titta på lågorna. Pappa har gjort till en tradition att han ska grilla varje Valborg och mamma brukar köpa hem wienerbröd, men det är inte så att vi riktigt "firar" Valborg. Jag kommer ihåg en Valborg för några år sedan när de försökte tända brasan i typ två timmar innan den tog eld eftersom det regnade så förfärligt.😃

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

Vikan
2016-05-01 15:20
0

Måste bara berätta om gårdagen, haha. Som alltid satte jag och mina kompisar oss på en backe och hade vår "picknick" där som alltid. Det springer alltid barn där uppe, och igår kom en 5-6 åring fram och ställde sig  vid oss. Min kompis frågade vad hon gjorde och hon svarade att "hon bara tittade". Så hon stod där,  flyttade runt oss och typ petade på två av mina kompisar? När hon sprang iväg sa hon typ "Hejdå tokiga gubben!" och peka på min ena kompis och sprang iväg, haha. Vi har aldrig varit så förvirrade eller skrattat så mycket 😂