Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 820 ggr
ipopuma
0

Trötthet - drömmar

Jag har ett problem. Jag drömmer jättemycket. Drömt varenda natt nu i ungefär 2 veckor. Allt från mardrömmar, till politiska, till brödrostar ja om allt. Och jag känner mig inte utvilad när jag vaknar. 

Ibland får jag inte heller min åtta timmars sömn utan sex eller sju och jag kan inte somna om. Kan vara jättetrött men det går inte. Vaknar upp ur en dröm och känns som man är färdig med sömnen men man inte är utvilad. 

Någon annan med samma problem?  Eller någon som vet varför det är så här och hur man kan påverka det?

frejaspluto
0

Jag vet inte hur , vad du gör på dagarna? Mkt intryck, rastlöshet, oroligheter, oavsett hur man mår så drömmer man. Jag kommer i perioder med intensiva och drömmer normalt utan att känna mig trött. Ibland typ dreglar och är jättetungt i huvudet. Jag jobbar mkt intensivt oftast kombo med mitt jobb ser och kan känna att jag drömmer och ändå vara medveten och påverka drömmen lite , beroende på vad jag har gjort.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Klave]
0

Att man drömmer mycket kan bero på att hjärnan bearbetar alla intryck man har fått under dagen. Om du gör väldigt mycket under dagarna och får väldigt lite tid till att bara slappna av kanske du kan pröva att ha en timme om dagen där du bara slappnar av mer. Mediterar, lyssnar på musik och bara vilar kroppen och hjärnan.

Vixxen
0

#0 Vet att det kan vara jättejobbigt…

Kan drömma otäckt och vakna med obehagskänsla på morgonen…   …natten efter fortsätter det äckliga och  ruskiga temat/scenariot från föregående natt. Detta är  mycket otrevligt och högst irriterande!

ipopuma
0

har väldigt långt att pendla så känns som jag borde få avslappningen där? för om jag ej pluggar försöker jag bara slappna av. Men ibland har jag jättesvårt till det. att slappna av då.

Vixxen
0

#4 Att pendla sliter på en i längden…

frejaspluto
0

Kan du lyssna på musik, ljudbok? Läsa?

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

ipopuma
0

brukar lyssna på musik eller plugga när jag pendlar :) #5 usch du verkar ha det mycket värre än mig <3 . Och fy ska ju pendla sträckan i två år till :S

Turast
0

Jag har mardrömmar i princip varje natt, för mig är det förmodligen intryck från dagen som skapar associationer till saker jag varit med om, jobbiga eller obehagliga saker. Enligt psykologen måste jag reda ut det i grunden, men det är ju jag :P Hjälper dock om jag sover med någon, antar att jag känner mig trygg då 😃

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

ipopuma
0

#8 Gud vad jobbigt stackarn <3 Hjälper hundarna? Märkt att jag aldrig drömmer mardrömmar om jag har puma i sängen men gör det om hon inte är där (när jag väl drömmer det) .  Men blir du också trött när du vaknar? Får du sova 8 h? 

Ja intryck kan stämma för är livrädd att försova mig så kan panikvakna klockan 3 på natten och vara jättestressad. Men är andra allmänna drömmar. Liksom vart får jag brödrosten ifrån och varför vaknar jag?

Är lite taskigt att säga det men är skönt att man i alla fall inte är ensam men kan man lösa det här på något sätt och vart någon stans ligger grunden. Är det för man är stressad?

Majaa12
0

Usch, mardrömmar är jättejobbiga… Kan själv drömma jättehemska drömmar och vakna helt genomsvettig. Ibland ligger jag vaken hela natten dagen efter för att jag är så rädd att drömma igen..😐

Tror att det går lite i perioder för de flesta. Hade mardrömmar flera dagar i veckan i lite mindre än en månad för ett tag sen, nu har jag det inte alls. Det beror nog på massa saker, kan väl vara allt från att ha sett en film man funderar över, stress, eller att man tänker på något läskigt innan man somnar…

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

ipopuma
0

Fast det är ju det. Är ju inte bara mardrömmar som idag drömde jag bara något om presenter. Inget läskigt eller konstigt men vaknar ändå klocka sex efter att ha sovit i 7 h jättetrött i huvudet. Och  igår var jätteskönt drömde nada men sov bara knappt 6 h o var liksom "pigg" än vad jag har varit på länge

Turast
0

#9 är inte det minsta synd om mig haha..! Nej hundarna hjälper inte, krävs en annan människa för att jag ska sova lugnt. Sover aldrig 8h och är trött när jag vaknar och däckar oftast när jag kommer hem från skola. Så det är rätt piss ja. 

Ja jag kan drömma att jag blir levande äten av en björn men inte har jag sett en björn under dagen ;) Hjärnan är skum och sätter ihop drömmar lite hur den vill liksom..!

Superskönt dock, för sen i torsdags har jag haft en man hos mig och jag har sovit bättre än någonsin 😍 Vill inte att han ska åka hem..

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

ipopuma
0

#12 vad skönt! Alltså menar du har haft en man hos dig och inte drömt. Jag tycker det låter jättejobbigt <3  

fick höra något idag att det kunde bero på stress. Och det skulle kunna stämma in på mig Att man drömmer mycket och inte sover länge och att en drömfri kort natt var mer värd än en lång natt med mycket drömmar just på grund av stress om jag förstod henne rätt.