Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 921 ggr
CocoAli's
0

Är det slut nu? (Långläsning)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjejen som jag enligt henne behandlade som "prinsessa" trots att vi bara var vänner vill nu inte ha någon kontakt med mig alls. Anledningen? Jo, när vi äntligen började prata var jag överlycklig jag hade precis inlett kontakt med min crush sen ett par år tillbaks. Månaderna gick jag visade henne tydligt vad jag kände för henne men hon var inte alls lika glad i tanken utan ville hålla relationen som den var. För även om jag gillade henne otroligt mycket så kände jag att jag måste ha henne i mitt liv på ett eller annat sätt. Så stor inverkan hade hon på mig. Jag hjälpte henne med mycket i skolan då hon inte var den mest motiverade eleven och la dör mycket tid i och hjälpa henne. Vad jag missade var att jag aldrig fick något tillbaks dvs jag gav men fick inget tillbaka. Detta pågick under många månader, jag hjälpte henne med diverse saker men hon ville liksom inte göra nåt annat med mig utöver det. När hon skulle göra nåt på fritiden var det med andra trots att hon gång på gång underströk vad jag betydde för henne och att vi aldrig skulle "förlora" varandra. Hon kunde säga att hon gillar mig för att jag sen dagen efter ska få höra att hon legat med någon. Men jag blundade för det oxå. Jag skulle va hennes prioritera 1 och vice versa men glöm då inte att vi bara var vänner. Många trodde vi var tsm och absolut kunde se ut så ibland… Att vi aldrig gjorde grejer på fritiden fick mig till slut att inse lite att jag blivit hennes dörrmatta. Men jag ville inte tro det heller så detta fick mig och må dåligt en period jag försökte förklara för henne varför jag mådde som jag gjorde då men hon la inte för mycket vikt i det. Återigen fick jag en tankeställare som jag inte ville lyssna på. Sen träffa jag en annan tjej(Elsa) som jag började snacka med och jag förklarade situationen för "Elsa". För Elsa lät det som ett ohälsosamt förhållande där allt gjordes på hennes villkor vilket jag även kom fram till. För att bli "fri" var jag tvungen att göra något svårt, nämligen ta bort henne som prio 1 och med små steg började jag även göra detta. Det var här det vände. Hon började med frågor om varför jag inte ringer henne längre, varför vårt förhållande inte är som de en gång var osv. Jag förklarade för henne att det inte höll, att det var ensidigt, jag ska inte behöva ge henne så mycket uppmärksamhet när vi inte ens är ett "riktigt" par, jag fick inte ens hälften så mycket som hon fick osv. Utgången? Enligt henne var allt MITT fel… JAG sårade henne. Jag borde inte behandlat henne så bra för att nästa dag behandla henne som alla andra.. Jag borde aldrig behandla någon tjej sådär igen. Bland annat har hon sagt att hon vill aldrig ha någon kontakt med mig igen, jag skulle aldrig kommit in o hennes liv. Nu är det jag som är boven trots att jag alltid var dör för henne… Vi pratade varje dag men allt är borta.. Nu har jag legat i sängen kluven över att hon verkligen sa allt det där, en kompis säger att måste sluta ta kontakt med henne om hon reagerade sådär för en sån liten sak. Själv vill jag ju helst inte tappa henne men vet att jag måste. Men vill absolut inte. Lite rörigt och kanske inte jätte sammanhängande har försökt sammanfatta det så gott det går men ni som har erfarenhet av detta är väldigt välkomna med visdom även ni andra som orkat läsa.. //M

[Klave]
1

Vet själv hur det är att försöka släppa personer som betyder mycket för en men behandlar en som skit. Man vill ha dom kvar men man måste vara stark och säga till sig själv "jag förtjänar bättre". Hon fattar ju uppenbarligen inte allt du har gjort för henne så då är det nog bäst att gå vidare och försöka omringa sig av personer som uppskattar en.

Tjeja
1

Men snälla du, vad ska du med en person som enbart utnyttjar dig till?

Hur kan någon som gör så betyda så mycket för dig till att börja med? Vad är det hos henne som du gillade/gillar så mycket till att börja med??? Utseendet? Utstrålningen? Vad? 

Är det något av ovannämda som fångar din uppmärksamhet och känslor så är det dags att vakna upp! Du har förälskat dig i en förklädd utsugare helt enkelt. Släpp henne!

Ge din omtanke och uppmärksamhet till personer som ger dig lika mycket tillbaka. Som värmer ditt hjärta med handlingar och inte bara ett "sött leende"! Ett sött ansikte ger dig inget annat än ologiska känslor. En rolig och omtänksam person kan ge hela ditt liv mening och glädje!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

CocoAli's
1

#1 Ja jag bör väl göra ett helhjärtat försök i alla fall… Fast ja det är så svårt… #2 Ja asså jag kan ju inte sätta fingret på vad det är men det är och har varit något. Men ja du har nog mer äb rätt i det du säger.. Tack så mycket för era åsikter!

oh-la
2

Så länge som du låter den här tjejen köra med dig kommer du missa verkliga chanser till att vara lycklig och hitta någon. Hon utnyttjar dig för att du är snäll, hade du haft en chans hade det redan hänt. Sedan spelar det ingen roll hur mycket du ger, det innebär inte att hon behöver investera ett skit i dig och det gör hon ju inte. Att hon sedan, efter att ha utnyttjat dig, vänder det till att det är ditt fel och du är en skit av den enkla anledningen att du fått nog säger en del… Nej, släpp det… Du blir utnyttjad. Skulle den här tjejen ha velat ha nått mer hade det redan hänt (och vad jag förstod hade hon sagt att hon inte vill vara mer än vänner) och du hade inte blivit behandlad som skit under skosulorna under tiden. Tillåt dig själv att gå vidare och ge dig chansen att hitta något riktigt som gör dig lycklig.

Tjeja
0

#4 hear hear!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.