Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: böcker-film-och-musik
Läst 955 ggr
kastapasta
0

Jag vill hitta en serie

Hallå där! Finns det någon här som har tips på nån bra serie? te.x Drama, Sci-Fi eller Fantasy. Jag tittar på bl.a OITNB, Prison Break, Orphan Black & Game of Thrones. Jag har även försökt mig på Vampire Diaries och The Walking Dead men inte gillat någon av dom. Så om någon av er har nåt tips så dela gärna med er! (:

Trixter
0

Penny dreadful

Banshee

Vikings

Sherlock

Marco Polo

Är väl några som jag personligen gillar starkt 🙂

Trixter
0

Och Breaking bad såklart och Sons of anarchy :)

OlgaMaria
0

Låter som du kollar på Netflix. Flash och Arrow är bra! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Trixter
0

Och en till kom jag på, Peaky blinders

kastapasta
0

Tack så mycket! Ska kolla upp dom!
Vikings har jag kollat lite på, typ ett avsnitt, men slutade där, vet inte varför, jag kände nog att den var lite seg. Får nog ta och försöka mig på den igen!

Hoseok
0

The 100! Lätt min favoritserie nu. Dock sett ikapp så jag väntar på nästa säsong. Handlar om en framtid där människor flyttat upp till rymden för att överleva eftersom jorden är full med radioaktivitet efter ett  kärnvapensläpp. Sen skickas 100 ungdomar ner till jorden för att utforska om det går att leva där igen.

kastapasta
0

#6 Har hört lite om den, kanske värd och se ändå! Ska se första avsnittet! :)

[Klave]
0

Humans (serie om robotar och människor i framtiden), Daredevil eller X-files

ÄlskarHamstrar12
0

Teen wolf! Den är jätte bra!

ÄlskarHamstrar12
0

Det finns en trailer på teen wolf, men tycker den inte alls verkar bra om man kollar på trailern. Så även fast du tycker trailern verkar ointressant tycker jag du ska ge serien en chans.

JuliaMG
0

Här kommer några som jag tycker väldigt mycket om: Breaking bad, Glee, Gossip girl, Pretty little liars, The 100, Teen wolf, Fear the walking dead, Originals, Heroes, Lost, Kyle XY, Flash, Arrow, In the flesh, Supernatural, Reign.

Jag återkommer när jag kommer ihåg flera… ;)

Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.

[Lindis123]
1

Tänkte genast på Doctor Who haha:) jättebra serie enligt mig:)

kae
0

O.C är jättebra! Även gossip girl (låter som en sjukt tonårstjejig serie, men den har en riktigt bra storyline med massa känslor och drama för vuxna)

kastapasta
0

Tack så mycket för tipsen! Ska definitivt kolla in dom när jag har tid.

#11 Är The Walking Dead och Fear The Walking Dead samma serie eller har jag fått allt om bakfoten? 🤔

Hoseok
0

#14 Vad jag förstått det som är Fear The Walking Dead en prequal, men jag kan ha fel!

Eawysims
0

Grey's Anatomy (och Private Practice eftersom de hör ihop), helt klart min favoritserie. Fattar inte hur man kan göra en så bra serie.

The 100 är också bra men tycker inte den är lika bra som Grey's, fast känns rätt svårt att hitta en serie som slår Grey's. Är förvånad över att ingen nämnt Grey's än. Såg att någon nämnde Breaking Bad också, tycker faktiskt inte den var så bra som alla sa.

http://eawysims.blogg.se/ - Min simsblogg (nyheter, historier, cas m.m.)

kastapasta
0

#16 Jo såg The 100 idag, var mer än jag hade förväntat mig faktiskt! Intressant story! 👍

Zacinca
0

Lost är min absoluta favoritserie, och sen är homeland och grey's anatomy  väldigt bra också.

ÄlskarHamstrar12
0

The vampire diaries är också bra :)

nottheonly
0

#5 Första avsnittet av Vikings var segt, men det var mer ett avsnitt för att komma igång med storyn! sen är det full fart 😃

Ljusa
0

Passar på och frågar har om någon har några tips till ett Bones fan. Jag gillar serien på grund av Temperance Brennan's personlighet och att den är både allvarlig och rolig  och såklart mysterieaspekten. Jag har försökt titta på Grey's men gillade den inte :/

Or yet in wise old Ravenclaw, if you've a ready mind, Where those of wit and learning, Will always find their kind
- J.K. Rowling

dermot
0

American horror story?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

panini
0

Under the Dome och Merlin är två av mina favoritserier och jag tipsar aktivt om dom 😉

thea_thea
1

Under the dome!! Tittar man inte på under the dome missar man något :D

LeeKnow
1

(trådkapning? sorry isåfall) Vart kan man se The 100? :)

Bellie
0

Här är en oldie but a goldie, Friends! Har precis tittat färdigt. I början var det störande med dom inklippta skratten men man lixom vänjer sig. Den är faktiskt riktigt bra. Sen så gillar jag The Carrie diares. :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

NordicSunset
0

Teen Wolf! Jag älskar den serien så fruktansvärt mycket. Början är dock seg, men till och med jag (som har oerhört dålig tålamod) klarade att inte ge upp. Annars finns Gossip Girl och 90210 som jag tycker om!

Be the best version of you.

• Zoella
Majaa12
0

#25 Finns på Dreamfilm med svensk text! :) Greys anatomy helt klart, kommer nog aldrig hitta en serie som är lika bra som den…

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

lalaz4
0

Doctor Who! Den bästa serien någonsin, är så beroendeframkallande och det finns hundratals avsnitt att titta igenom, den är helt fantastisk!

The Shannara Chronicles är också en av mina favoriter, välgjord och bra och baserad på böcker som är ännu bättre! En fantasy serie. 

Just nu tittar jag mest på The 100, vilket också är en bra serie, är på tredje säsongen nu. 

Hoppas du hittar några serier du gillar, jag brukar oftast försöka titta på en hel säsong innan jag bestämmer mig för att fortsätta eller inte. (tog ca två säsonger innan jag började uppskatta DW)

kastapasta
0

Tack alla
#29 Jo har prövat att se The Shannara Chronicles men tyckte inte alls om den, har ingen aning om varför. The 100 dock! Ser på den när jag har tid, riktigt bra!