Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1007 ggr
Prenova
0

Träffa någon från nätet?

Hej! Jag har pratat med en kille från nätet ett tag nu och vi har pratat lite om att eventuellt träffas. Han vill träffa mig och jag vill egentligen träffa honom också.. Grejen är att jag är så sjukt nojig/nervös över att det ska bli pinsam tystnad och att man inte kommer på något att prata om då vi inte direkt har något gemensamt intresse eller så. Därför undrar jag om ni har några tips på vad man isåfall skulle kunna prata om?

IceTee
0

Vad pratar ni om på nätet då?

Medarbetare på Skor iFokus

Prenova
0

Vi pratar typ inte om något speciellt.. Det är mest att nån t.ex. frågar "vad gör du" och sen flyter det på därefter, handlar oftast inte om något speciellt. Och det är just det som jag är nervös över, att det inte ska flyta på lika bra irl och att det därför blir awkward.

[Littlepig]
0

Har du pratat med honom med "rösten"? Alltså inte bara sms eller liknande utan liksom kanske på Skype eller telefon? Jag har träffat en från nätet. Vi snackade på telefon ett par månader innan vi bestämde oss för att ses. Hon är min bästa vän idag, och det flöt på väldigt bra. Var ungefär likadant som Skype. UMO har en bra sida där man kan läsa tips ang om man ska träffa någon irl. Även att ses offentligt kan va bra, för då kan man prata om omgivningen. Lycka till! :)

Prenova
0

Nej, än sålänge har vi bara skrivit till varandra. Tack för tipsen, ska kolla in UMOs hemsida! :)

Haztparken
3

Jag har träffat några stycken från nätet och med vissa flyter snacket på bra medans med andra går det mer knackigt med. Handlar nog mycket om personkemi där tror jag, känner man sig trygg och avslappnad och samtidigt då är intresserad utav den andra personen så flyter det på enklare.

Jag brukar oftast ta med en av mina hundar och så går vi en promenad första gången, så har man något att göra och prata om ifall det skulle bli pinsam tystnad. Lycka till :)

Prenova
0

Själv har jag tyvärr ingen hund att dra nytta av, men att bara gå en promenad låter som en bra idé.. Då kan man ju alltid prata om omgivningen och sånt tänker jag. Tack för tipset! :)

Corgitok
0

Jag tror att samtalet flyter på naturligt. Om det inte gör det, kan du ha med dig något roligt som han säkert kommer att kommentera så att samtalet börjar på det sättet. Kanske något som symboliserar något ni pratar om i chatten?😛Annars kan ni hitta på något roligt, som tex liseberg. Då kan man prata om hur nervös man är, om man vill ha glass, roliga banor osv 🙂

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Prenova
0

Ja, att det flyter på bra tror väl egentligen jag också.. Är bara så nervös, haha! Tack för tipsen! :)

Accalia
1

Att prata på Skype eller FaceTime först är bäst tror jag, då kan du både sa att det inte är någon skummis bakom skärmen och du kan se om ert samtal flyter på bra däe också. Sen om ni bestämmer er för att träffas, gör det bland folk och på dagen :)

Prenova
0

Att det inte är någon skummis vet jag då vi pratat på snapchat och därmed skickat massvis med bilder till varandra! Är inte mycket för att prata i telefon sådär, men det låter som en bra "förberedelse" innan man väl träffas så jag ska försöka göra så :)

[Littlepig]
0

Skulle definitivt rekommendera att prata via telefon eller Skype eller liknande först, då kan man känna av lite grann hur det kommer vara när man ses i verkligheten. Själv kändes det likadant som på Skype som irl :)

Äppelsnäckan
0

Säger som ovanstående, se till att få höra rösten/se personen live ifall att.

www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!
www.marsvinspensionat.weebly.com - Marsvinspensionat