Jeans från Bikbok?
Startade en tråd nedan angående jeans och kollade in bikbok's jeans. Deras storlekar är XS/31, S/31, M/31 osv. Någon som vet vad det betyder? Jag är ju som skrivet ganska kort, ni som har jeans därifrån, hur är de? Kvaliteten? Funderar på och köpa därifrån.
Jag köper, som sagt, byxor där. Jag köper deras superstretch i storlek L. Jag är 164 cm och har korta ben och lång rygg, och jag behöver inte vika upp byxbenen alls.
Kvaliteten är som på alla superstretch / supertunna jeans dålig. De går sönder mellan benen. Om du kanske har lår som inte nuddar varandra så kanske de håller längre, men jag har pratat med de i affären och tror rekordet låg på typ 1 år som ett par hade hållit.
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Jag använder bara nästan BikBoks Jeans (Om man bortser från Levis), älskar dem! Bra för mig som är 177 cm lång och de passar superbra fast det skiljer ca 30 cm mellan hur jag är runt höfterna & midja. För jag brukade alltid ha problem att hitta byxor som hölls upp någorlunda bra i midjan så är väldigt glad att jag prövade deras, haha.
Jag använder S/31 och de slutar bra för mig nere vid vristerna som jag vill. Hade haft mitt första par i ca. 2 år (?) och de gick inte sönder, men kastade de förra veckan efter att jag använt dem på mitt sommarjobb där de blivit helt förstörda. På svarta byxor håller ju inte färgen bra på något märke jag prövat, men jag personligen tycker BikBoks håller färgen lite bättre än de andra märkena jag prövat (ex. Dr Denim).
Om du vill lägga ut lite mer pengar på jeans storälskar jag Levis Jeans, så sköna och fina och där finns många olika mått! 😍