TonÄringar iFokus

TonÄringar

Etikett: hobby-och-fritid
LĂ€st 570 ggr
Marsvin.Fantasten!
1

Jobb!!!

Hejsan!!! 🙂

Jag Ă€r en 15 Ă„rig tjej som verkligen vill ha ett jobb! Jag har redan varit nere i centrum och frĂ„gat x antal butiker om arbete men alla sĂ€ger att jag mĂ„ste vara 16+ för att jobba hos dem
. Jag vill inte sĂ€lja GT ect. efetrsom jag tycker att det inte Ă€r vĂ€rt tiden.đŸ€Ș

Hur ska jag fĂ„ ett jobb? tips pĂ„ vart man kan söka?  hur mycket tjĂ€nar ni? m.m

Tack pÄ förhand!!

immobilized
0

Jag utgĂ„r ifrĂ„n att du menar typ helgjobb och sĂ„? đŸ™‚

SajtvĂ€rd: Barnens ifokus  â€  Medarbetare: Spetsar & urhundar & TonĂ„ringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss dÀr och dela gÀrna!

.

Karmatarerskanise
0

Utan kontakter Àr chansen till jobb vÀldigt liten om man inte vill dela ut tex reklam nÀr man Àr sÄ ung och saknar utbildning samt erfarenhet.

Mooniq
5

Man börjar nÄnstans. Kan du sÀlja GT sÄ börja dÀr, be om betyg nÀr du slutar - sen kan du ta stÀdjobb, passa hundar eller barn, be om betyg pÄ varje stÀlle. Men du fÄr aldrig tÀnka - att det Àr inte vÀrt det - för dÄ kommer du aldrig att fÄ nÄgot jobb alls. RÀtt attityd Àr - jajamen, jobba hÄrt och sÀg alltid - finns det nÄgot mer jag kan göra. StÄ aldrig med hÀnderna i fickorna eller Ànnu vÀrre - knappa aldrig pÄ mobilen i nÀrheten av personer som kan vara i position att ge dig jobb.

Älta inte problem - skapa lösningar!! đŸ€”đŸ˜ƒ

vendelay
2

#3 har mÄnga bra rÄd, jag hÄller med om allt.

En annan sak Ă€r att praktisera. Jag praktiserade i ett kök nĂ€r jag var typ 13 Ă„r och Ă„ret dĂ€rpĂ„ hade jag jobb dĂ€r varje lov i flera Ă„r đŸ™‚

Var snĂ€ll mot alla - bli vegan ❀

Marsvin.Fantasten!
0

Tack för alla bra svar!!!! :)