Jobb!!!
Hejsan!!! đ
Jag Ă€r en 15 Ă„rig tjej som verkligen vill ha ett jobb! Jag har redan varit nere i centrum och frĂ„gat x antal butiker om arbete men alla sĂ€ger att jag mĂ„ste vara 16+ för att jobba hos demâŠ. Jag vill inte sĂ€lja GT ect. efetrsom jag tycker att det inte Ă€r vĂ€rt tiden.đ€Ș
Hur ska jag fÄ ett jobb? tips pÄ vart man kan söka? hur mycket tjÀnar ni? m.m
Tack pÄ förhand!!
Jag utgĂ„r ifrĂ„n att du menar typ helgjobb och sĂ„? đ
SajtvĂ€rd: Barnens ifokus â Medarbetare: Spetsar & urhundar & TonĂ„ringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss dÀr och dela gÀrna!
.
Utan kontakter Àr chansen till jobb vÀldigt liten om man inte vill dela ut tex reklam nÀr man Àr sÄ ung och saknar utbildning samt erfarenhet.
Man börjar nÄnstans. Kan du sÀlja GT sÄ börja dÀr, be om betyg nÀr du slutar - sen kan du ta stÀdjobb, passa hundar eller barn, be om betyg pÄ varje stÀlle. Men du fÄr aldrig tÀnka - att det Àr inte vÀrt det - för dÄ kommer du aldrig att fÄ nÄgot jobb alls. RÀtt attityd Àr - jajamen, jobba hÄrt och sÀg alltid - finns det nÄgot mer jag kan göra. StÄ aldrig med hÀnderna i fickorna eller Ànnu vÀrre - knappa aldrig pÄ mobilen i nÀrheten av personer som kan vara i position att ge dig jobb.
Ălta inte problem - skapa lösningar!! đ€đ
#3 har mÄnga bra rÄd, jag hÄller med om allt.
En annan sak Ă€r att praktisera. Jag praktiserade i ett kök nĂ€r jag var typ 13 Ă„r och Ă„ret dĂ€rpĂ„ hade jag jobb dĂ€r varje lov i flera Ă„r đ
Var snĂ€ll mot alla - bli vegan â€
Tack för alla bra svar!!!! :)