Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1726 ggr
tötenöten
0

Packa till internat?

Flyttar till ett internat tillhörande en folkhögskola om lite mindre än två veckor och jag har verkligen panik över vad jag ska packa.

Jag vet att det finns standardmöbler, sedan delar man toa och kök med de andra som bor där.

Vet ju självklart att jag ska packa standardsaker så som kläder, hygiensaker osv. Men är verkligen orolig över att det är något viktigt jag missat som man kanske inte tänker på. Har nån något tips på vad som kan vara bra att ta med sig så skriv jättegärna!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

JoannaLi
2

Sängkläder, elektronikgrejer, förlängningssladd (!), tvättmedel, köksgrejer såsom stekpannor, tallrikar, bestick (beroende på om det finns eller inte). Tvål, hand-handduk. Jag tyckte att det var skönt att ha med cykel (hade inte körkort&/bil då jag flyttade).

Det mesta går ju generellt att fixa i efterhand, så får du med dig själv och ID, möjligtvis nyckel till rummet så löser sig det mesta 😃

MonicaLagerquist
0

Cykel kan vara bra att ha med sig-

Stolt ägare till tre La permer

[Tuulikki]
1

Det jag/min sambo hade på hans rum var:

Tvättkorg eller typ IKEAkasse för tvätt - supersmidigt att kunna bära till tvättstugan
Tvättmedel, sköljmedel, schampo, tvål (osv)
Liten matta (det var iskallt på hans golv iaf)
Häftmassa (man får oftast inte använda nål/häftstift på väggarna)
2 av allt gällande sängkläder (inte alltid man får tvättid precis när det behövs)
Förlängningssladd (räddat många filmkvällar osv)
Öronproppar, ögonmask (för att stänga ute störiga grannar)
Handduk/ar (att duscha med och torka händerna med - se till att ha nån extra)
Filt, tofflor (som sagt, vissa rum är iskalla)
Necessär att lätt slänga ner alla hygiensaker i - jag hade detta då sambon delade badrum med flera andra, skönt att få ha mina grejer ifred + såg mer städat ut.
Krokar man hänger över dörren (guld värt med med förvaringsutrymme)
Märkpenna - skriv ditt namn på allt som går skriva namn på typ, lovar att det lönar sig
Mediciner, plåster, ja ett miniapotek!

Rummen är ofta pyttesmå och det finns inte alltid jättebra med förvaringsmöjligheter. Packa inte med för mycket utan ta det lite pö om pö om du har möjlighet! :) Kommer du åka hem på helgerna?

Får man fråga vilken skola du ska börja på?😊Saknar folkhögskoletiden, hoppas du får en lika bra skoltid som jag!😍

tötenöten
0

Tack så jättemycket för alla tips, det finns definitvt saker jag inte tänkt på!

#3 Ska gå på Vindelns Fokhögskola, har varit och besökt där och rummena är faktiskt ganska stora och det finns ganska mycket förvaringsutrymmen. Men jag kommer säkert packa för mycket ändå, haha. Bara så jag är :) Skolan ligger bara 7 mil hemifrån så jag kommer kunna fara hem på helgerna, vilket är väldigt skönt. Är så spännande, men är samtidigt så rädd för det där första klivet hemifrån 🙂

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta