Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 1339 ggr
Travis D
0

Hur gör ni med sminket?

Hej! Jag sminkar mig liksom varje dag till skolan men Torsdagar år vår första lektion Idrott vilket förstör allting. Alltså jag kan inte sminka mig för både det att man blir svettig och att man ska duscha så sminket har inte en chans att sitta på. Det finns inte heller tid att sminka sig efter gympan hur gjorde ni med smink in min ålder (13) när ni började med gympa? Sket ni i att sminka er eller stress sminkade ni er efter och kom försent eller hade ni tid? O.s.v

Maria
6

I din ålder så sminkande jag mig inte alls😃

/Maria

Loka03
0

Ett tips är att inte göra det så komplicerat smink som många gör. Jag tänker på det som är trendigt nu med en massa krämer, puder mm. Man kanske bara kan ha läppstift och något mer. Och sedan så ska man inte känna sig tvingad heller. Och om du gör det enkelt så kan du sminka dig efter gympan. För att smink och gympa passar inte riktigt ihop. Men om jag ska vara ärlig så säger jag som #1 att när jag var 13( är 15 idag) så sminkade jag mig inte och de flesta i min klass kanske hade lite läppstift och mascara. Man ska kunna gå till skolan utan smink också men jag förstår vad du menar. :)

Are humans real?👽👽👽

Surpan
0

Oj jag kan inte komma ihåg hur vi gjorde riktigt men jag tror att när vi sminkade oss i åttan/nian så var det inte så mycket smink de flesta dagar, så vi gjorde nog bara så att vi körde på typ maskara och kanske nån penna och sen när vi duschade så tvättade vi oss runt ögonen och räddade sminket. Men jag vet att det fanns tjejer som ibland sminkade sig efter gympan. Du får väl se till att vara först in i duschen och duscha snabbt så du hinner lägga lite smink innan nästa lektion.

/Surpan

[134643]
0

Jag sminkade mig inte dem dagarna när jag var i din ålder. På gymnasiet slängde jag på foundation och mascara efter lektionen. Man måste ju inte göra världens full smink utan ett par grejer räcker. Men det är skönt att gå utan smink ibland också :)

[ThinkingMe]
0

Jag sminkar mig inte, men jag vet att andra i min klass gör det, jag vet inte hur det är nu. Men förr så struntade de oftast med att komma i tid för att sminka sig efter idrotten, vilket i min åsikt är rätt så larvigt. Man kan klara sig bra utan smink också.

Travis D
0

#2 gör absolut inget komplicerat. Jag tar foundation och ögonfransböjare, fyller inögonbrynen (är nöjda med formen men dom är liksom smala på vissa ställen) och lite sånt, tycke läppstift syns alldeles för mycket!

Loka03
0

#6 Jaha ok. Men då kanske du kan skippa foundation efter gympan och köra på det andra så kanske du hinner till nästa lektion? :)

Are humans real?👽👽👽

[Devya]
0

Jag använde vattenfast mascara och inget annat. :)

Travis D
0

#8 tycker att maskara syns så mycket och blev kletigt, svårt att ta bort, jobbigt att sätta på så använder bara vanlig ögonfrans böjare.

Karmatarerskanise
0

Duscha snabbare. Tar ju inte många minuter om du inte har mer smink än så.

Carrosh
4

Jag hade skippat sminket om jag var du. Jag vet att det kan kännas som den mest viktiga sak i världen när man går i högstadiet, men det är inte det man minns sen när man blir vuxen. Det man minns är alla roliga grejer man gjorde med sina kompisar.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Travis D
0

#11 har inga kompisar i denna skola men förstår vad du menar 🙂

EndlessEternity
0

Alltså jag var som du också, jag hade smink hela tiden på mig på skolan, till och med på gympan, jag duschade inte ansiktet direkt utan jag gick full med smink plus svett resten av skoldagen, att vara utan smink för mig var inte alls ett val. 

Nu så är jag lite mer bekväm då min akne har gått bort lite och använder inte så mycket smink, om du måste ha smink på hela ansiktet så ha det -  men din hud kan bli dålig då, annars så försök och minska lite på sminket just den dagen du ska ha gympa :)

Princessss
0

När jag har idrott i skolan så håller sminket hyfsat bra. Har då maskara, consealer och ifyllda ögonbryn. Skippa foundation den dagen. Ögonbrynen håller nog.

Travis D
0

#14 ett litet problem är ju att anledningen till att jag har smink Är ju för att jag bl.a har mörka påsarnunder ögon (alltid haft det) och tydliga blodådror runt ögonen

Princessss
1

Du kan inte bara ta lite consealer då? Det brukar hålla för mig och annars tar jag med en consealer som jag duttar på med fingrarna efter idrotten och det tar ju typ 10 sekunder iställt för att ta med foundation som är svårare att ta på och tar längre tid.

unicarl
0

Jag går i nian och vi har idrott första lektionen på fredagar. Jag sminkar mig aldrig men de i min klass som gör det brukar slänga på det efter (dock så har vi ca 50min rast). Om jag var du skulle jag skitit i det, men det kommer ju från någon som aldrig sminkar sig!