Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 25703 ggr
[Tilde]
103

Hjälp med tes, argumentation

Jag behöver hjälp att komma på en tes, alltså något jag ska argumentera för eller emot i skolan. Ju galnare desto bättre! Lärarens förslag var "inga pensionärer efter kl 16 på ICA". Så ja, överdriv gärna! 😃

Tack på förhand!

idaaforsling
26

"Därför finns jultomten" ;)

[Tilde]
5

#1 Haha ja det var ju ett roligt förslag xD Frågan är bara om jag kan prata om det utan att skratta 😂

SLCH
28

Varför just du borde lära ut i skolan och inte din lärare

[Tuulikki]
16

en bekant argumenterade för att IKEA skulle ha hål i hörnen på alla sina påslakan då det inte finns på alla sorter, fattar inte varför de tog bort dem. hon fick i alla fall högsta betyg :D

:holmgreen:
8

#1 Omg perfekt! Jag ska ha ett argumenterande tal snart, alla kommer säkert ta seriösa ämnen, så jag tror jag ska lätta upp stämningen lite! xD

[Tilde]
12

Jag tog något mer "normalt" eftersom det är lättare att argumentera för eller emot. Det blev könsindelning i skolorna och varför det är dåligt. 👍

Michaela-N
10

Vi hade ungefär samma uppgift i skolan, vi fick dock teser tilldelade. En kompis till mig fick argumentera mot varför det var bättre att vara av det motsatta könet, hon som tjej skulle alltså argumentera mot varför det var så mycket bättre att vara kille, det blev en väldigt rolig argumentation ;)

elinkw
3

#4 OMG JA VETU HUR ARG OCH FÖRTVIVLAD JAG VARIT ELLER?

ont: Varför Johan glans borde sitta i riksdalen, Varför mensskydd inte är gratis, Att ekologiska grejjer är det enda som ska säljas på marknaden, antigay lagarna i Ryssland är ju för i övrigt ett hett ämne just nu!

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

[Tilde]
3

#8 Har redan haft mitt tal :) Men bra inspo för folk som kommer att ha liknande uppgifter! 😉

elinkw
0

#9 Åh vad blev de för roligt ämne? 😃

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

[Tilde]
1

Skrev det i #6 😛 Blev om könsindelning i skolorna.

knugi
7

Varför tamponger i näsan är perfekt vid förkylning

:holmgreen:
0

Snor tråden lite och undrar om ni har fler roliga förslag? :) Jag ska nämligen hålla ett argumenterandetal snart, och behöver lite hjälp med förslag!

[Tuulikki]
13

varför det borde krävas något slags "körkort" för att ha djur :)

[Lupse]
8

#14, Tycker att ordet "licens" passar bättre än "körkort" :)

Man kan ju också argumentera kring varför det skulle behövas en slags licens för att skaffa barn också.. med tanke på hur det ser ut i vissa familjer.

[Tuulikki]
0

#15 Ja precis går ju formulera frågan som man vill! Kom inte på något bättre än "körkort" för stunden bara 😊

Malbasf04
0

Varför Sverige borde ha högre krav när man ger ut körkort, eller att polisen ska vara mer aktiv med att ge ut böter till folk som bryter mot "bil lagarna"

Xseros
2

Kul att gräva upp en fem år gammal tråd

Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

vendelay
2

Ett jättespännande ( = provocerande) och trendigt ämne just nu : varför en bör låta bli att skaffa barn för planetens skull 😛

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Travis D
0

Högre straff för djurplågeri?😁

Linn Is The New
0

Jag är ju en sådan som älskar att ta upp ämnen som folk blir extremt lättkränkta av för att de har en annan personlig åsikt…

Det #19 tar upp är klockrent. Man bör ej skaffa barn för planetens skull men många vill ju ha det ändå 🤐😎

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016