Hormonspiral
Hej på er! Idag satte jag in en hormonspiral för att vara på den säkra sidan och inte behöva använda andra skydd om jag inte vill. Allt gick bra och det kändes som lite mensvärk när hon satte in den, haft värk ända sen den sattes in nu. Jag undrar om någon av er satt in en hormonspiral och vill dela med er om hur länge ni hade värk, om ni hade blödningar osv. Jag blöder som vanlig mens nu men det är ju normalt att göra direkt efter man satt in den. Vill så gärna träffa min dejt imorgon men kan ju inte om jag har värk :/
Det kan variera en hel del, efter drygt en månads konstant värk och blödningar så tog jag ut min. Enligt gynekologen så kan det vara allt från inga biverkningar alls till tre månader - eller så tål kroppen den inte alls utan fortsätter att reagera på den. Du kan alltså vara helt ok imorgon men det vanligaste är nog att man har ungefär som mensvärk i någon vecka.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Ja jag hade räknat med minst några dagars värk och eventuellt blödning.
Jag hade bara värk från insättandet första dagen och den var rätt mild, blödningarna avtog sakta under dom första 6 månaderna innan jag blev helt blödningsfri.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Hade bara värk första dagen och någon mindre molnande mensvärk dagen efter. Tror jag bara blödde lite den första dagen och sen inget. Däremot min kompis, med samma hormonspiral (Kyleena), blödde i någon månad - skiljer sig alltså enormt från person till person. Klarat mig rätt bra ifrån biverkningarna, min första mens var ett rent helvete men sen har allt varit bättre för mig i princip