Tappat ork. Tappat lust och motivation.
Jisses vad ovan jag är vid att skriva på svenskt tangentbord på mobilen. Har skrivit på engelskt i två månader nu. Till saken… Saken är att jag har tappat orken, lusten och motivationen att göra saker. Saker då som att plugga inför prov som jag egentligen borde göra nu. Att rita och faktiskt sitta och måla har jag tappat nästan helt. Det är bara under bildlektionerna där jag är motiverad och har lust till att rita. Att överhuvudtaget gå till skolan är inte alls kul. Det är inte kompisarna. Utan det är det vi gör på lektionerna. Det är inte direkt svårt. Jag har bara inte lust och motivation. Plugga till Hem och konsumentkunskaps provet jag har imorn? Nah… jag försökte och hade facit och allt. Jag skrev pluggade utan facit och det blev mer som. "Jag orkar inte! För jag kommer ändå att misslyckas!" Så många saker är det som jag inte fattar. Varför ska vi lära oss detta? Vad är det för mening? Jag skriver fanfictions på Wattpad och till mina två favorit serier. Tappat lust? Oh ja! Ett kapitel blir så bra och jag har idéer för nästa och så bums tappar jag lusten att skriva dagen efter publiceringen. Det känns som om skolan dödar min motivation. Som om allt bara är i stress och för bara ett halvår sedan vart jag jätte peppad på gymnasie valet. "Oh yes! Jag ska välja bild o form!" Jag har valt gymnasium och bild o form hamnade som etta. För jag har ingen lust till något annat. Men även bild o form slinker ur mina händer. Inte ens den tanken… slår mig längre. Jag vill inte vara på något gymnasium. Jag vill bara… göra ingenting. Förra fredagen… så började min NO lärare prata om radio strålning, kärnkraft. Ja det som vi läser nu pp fysiken. Hon nämde cancer och hur man behandlade det. Något krossades inuti mig o-och… jag kände mig så barnslig. Men samtidigt… min ena förälder dog i cancer… gjorde aldrig dessa behandlingar. Ville inte ha dem. Jag har ingen aning om hur jag ska göra med skolan och för att få min lust och motivation tillbaka. Jag känner mig tom. Jag orkar inte med skolan. Och det är Januari…
<3
Tappade själv lust och orken helt i nian…. (eg rasade allt redan i sjuan men ja)
och ärligt.. vet inte vad jag kan säga mer om nian, du vet ju hur det blev. kaos.
Men- TROTS allt kaos, TROTS jag ej var i skolan alls flera veckor. TROTS Jag knappt fixade en hel skoldag mot slutet av terminen utan att vara helt död hemma. blev gymnasiet riktigt jäkla bra.
Går bild och form. Först och främst gå i skola hela dagar osv.
Fick panik bara av att tänka på prov å lektioner osv.
Men, det blev faktiskt bra. Plötsligt blev lektionerna mer intressanta, samt är alla våra lärare sjukt härliga.
Bild å form å de lektionerna-riktigt roliga. skissläxa som enda fasta läxan varje vecka.
Men faktum är, att jag sen jag började gymnasiet målar sjukt mkt mer hemma, m akvarell, akryl, olja, pastellpennor, blyerts.
hade 6-7 prov förra terminen, varav 2-3 matte, 2 historia samt 2 naturkunskap. första historiaprovet hade jag svårt att plugga men jag försökte. fick ett C men insåg jag kunnat bättre om jag försökt mer, så frågade historieläraren vad som fattades för ett A och nästa prov fixade jag faktiskt att plugga och gjorde det ordentligt om än det var tufft. försökte köra på min strategi jag hade i 6 an.
det gick, Fick A och bara positiva kommentarer. ingenting som fattades. den framgången var välbehövd, för fick mig inse jag kunde om jag kämpade.
Fortfarande svårt att plugga men försök göra mitt bästa.
var väldigt stressad tidigare, men börjar hitta lugnet nu.
kanske inte gav så mkt pepp kring hur du ska fixa denna termin. men för mig blev gymnasiet mycket bättre.
#1 <3
Jag misslyckades på diagnosen i matte som vart på E-nivå. Jag pluggade inte till Hkk-provet, men ändå gick det bra! Fick mer än godkänt och idag gjorde jag E-delen provet i matte och fick alla rätt utom ett… så det känns bra faktiskt.
Har fysik prov imorn och där behöver jag bara läsa en massa fakta och svara på instuderings frågor och kunna utveckla mina svar osv på provet så kan jag kanske stanna kvar på B, om inte annat höja mig.
Försöker att släppa pressen… det är ingen skyldighet jag har att skriva på mina fanfictions. Jag kan släppa det ett tag eller bara skriva på den jag brinner för mest som också är väldigt rolig då karaktärerna är roliga och lite skämtsamma.
Jag skrattar lite, men bara pågrund av den glädjen som mitt husdjur ger mig och den hunden som jag passar då och då… får mig att skratta med sin tokstollighet.
Jag pratade med kurator och… hon sa att jag skulle tillåta mig själv att må dåligt om jag verkligen mår dåligt. Att jag bara ska slappna av och tillåta mig själv ha de sämre dagarna när jag har dem.
Framförallt att jag inte ska sätta för höga krav på mig själv. Om jag sänker mig i spanskan eller fyskiken nu. Så kan jag rädda mina poäng genom att höja mig i mina andra starkaste ämnen.
Och bara att börja på konstskola och rita en krukväxt… fick mig att rita någorlunda mer. Bara konstiga figurer, men det är något iallafall.