Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 546 ggr
Cornelia Isaksson
0

Efter gymnasiet

Om man läser naturbruk inriktning hund på gymnasiet (det är vad jag sökt) vad kan man jobba som? Om man väljer att läsa vidare senare finns det på flera ställen än Uppsala (SLU) som man kan göra det vid? Blir bara förvirrad när jag googlar Kommer säkert komma med fler frågor senare.

Åsa S
0

Hundförare inom polisen, tullen, försvarsmakten, kriminalvården kanske kan vara yrken som passar?

Lona
0

SLU finns på fler ställen, rimligtvis går det att söka en del av deras utbildningar i tex Alnarp (Skåne)? Vilket område är du intresserad av? Hundförare inom polisen mm kräver förstås polisutbildning som grund, jag kan tänka mig att det egentligen finns andra gymnasieval som passar bättre i så fall? Har ni ingen form av studierådgivning i skolan som kan hjälpa er med sånt här? (Vet inte vad det kallas för numera, förr hette det SYO-konsulent.)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Cornelia Isaksson
0

#2 När jag googlar så är Uppsala det ända sökresultatet bor i väst Sverige

Åsa S
0

Alnarp tror jag inte har hund, de har utbildningar mera inriktade på trädgård, växter, lantbruk inte så mycket djur SLU har mera samlat liknande utbildningar på samma ställe så man kan använda samma lärare etc. SLU Uppsala är mera djur och ingen trädgård. Sverige är ett litet land ofta finns bara utbildningen på nått ställe i Sverige så man får flytta på sig ifall man vill plugga där. Själv fick jag bo i skåne i 2år när jag pluggade på Alnarp. Det finns dock mycket mer möjligheter idag du måste ju inte hålla dig inom Sverige det är fritt för dig att söka utbildning i vilket EU-land du vill, jag har haft elever som inte kom in på veterinärutbildningen i Sverige men som pluggat på internationell veterinärutbildning i Ungern och liknande.