Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 485 ggr
[MelliOO]
0

Känner mig så tjock!😣😣

Känner att jag är så tjock. Mina kompisar är så smala och blir bara sura när jag pratar om mitt utseende. När jag sa till min vän att jag tycker jag ser gravid ut höll hon med och skrattade. Förstod på henne att hon menade det. Vill typ äta mindre, känns som att jag mår bra när jag inte ätit på länge. Är det lätt att få ätstörning? Vill inte få det men känns som att jag kommer hamna i det om det fortsätter såhär…

[Malou04]
3

Det bror på men det är lättare en vad det flesta tror. Ät tills du är mätt och undvik onyttiga saker. Men svält inte dig själv. Eftersom du är ett barn så avråder jag starkt från att allmänt gå ner i vikt. Är inget proffs eller så men vet av egen erfarenhet att det kan sluta illa. När det gäller ens hälsa så bör man inte ta några risker

[Malou04]
1

Det bror på men det är lättare en vad det flesta tror. Ät tills du är mätt och undvik onyttiga saker. Men svält inte dig själv. Eftersom du är ett barn så avråder jag starkt från att allmänt gå ner i vikt. Är inget proffs eller så men vet av egen erfarenhet att det kan sluta illa. När det gäller ens hälsa så bör man inte ta några risker

Albatross458
0

Jag rekommenderar Linda Marie på youtube och Instagram❤️ Hon är så härlig och man mår bra av att inte känna sig ensam, hon är en kroppsaktivist och hjälpt mig mycket❤️ Sedan tycker jag att om man mår bra både fy och psykisk så är det bara att försöka acceptera att man är Tjock, Tänk att ordet tjock inte betyder något dåligt utan precis samma som att säga ”du har långt hår” ”eller du har blåa ögon” sedan tycker jag att du kanske ska hitta nya vänner om de du har nu får dig att må dåligt (Lättare sagt än gjort men ändå) du är säker jättefin och tänk att de spelar ingen roll hur du ser ut om du inte har en bra personlighet ❤️ Jag har också hänt dedär med att man mår bra när man inte ätit på ett tag vet inte va det beror på men försök att inte tänka så mycket på kosten utan är det du mår bra av. Oj vad lång det blev😂😂