Spiral
Ni som har eller har haft en hormonspiral, hur länge blödde ni? Satte nyligen in min och börjar närma mig 2 veckor av oavbruten blödning. :/
Tre veckor, sen åkte den ut för jag hade även rejält ont och mådde pyton psykiskt. Enligt gynekologen BORDE det gå över "inom tre månader" eller "kanske inte alls" - då gav jag upp. Men två veckors blödning låter helt normalt, skulle du däremot få väldigt ont så kontakta bm/gyn, den kan ju hamna fel och skada livmodern. Jag hade Mirena.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
En månad ungefär blödde jag men inte var det mycket. Lite småblödningar bara. Var trött på det på slutet men det var ju inget som egentligen störde min vardag speciellt mycket. Jag frågade också min barnmorska när jag var på återbesök och hon sa att det var helt normalt.
En halv vecka ungefär? Blödde knappt efter min insättning. Min kompis blödde närmare tre veckor, vi båda har Kyleena
Jag satte in min hormonspiral i början på Januari och jag blödde första dagen, sen gick det över, men efter ca 1 vecka hade jag mens i 4 veckor. Dock väldigt lite. Nu har jag flytningar och blöter lite varje dag, men inte så mycket att jag behöver skydd. Vet inte hur länge detta ska pågå.. börjar bli lite tröttsamt.
Tack för svaren, skönt att höra att det inte är ovanligt iaf. Har inte ont och blöder inga stora mängder. Så jag får väl bita ihop o se om det ger sig.