Jag känner mig ful
Hej, jag är en tjej som känner sig ful hela tiden. Jag kan inte ens sminka mig fint för att jag blir bara fulare av smink. Jag går hos en kurator men har aldrig tagit upp det. Jag jämför mig väldigt ofta med mina kompisar eller när jag bläddrar på insta. Alla år så fina och så kommer jag.
Känner exakt likadant just nu. Gått upp i vikt senaste månaden och fått dålig hy. Känner mig bara så ful och äcklig, vill inte ens se på mig själv i spegeln. Jag vet att jag inte är tjock, men går i stora kläder och går inte hemifrån för att jag skäms hur jag ser ut just nu. Vet inte hur jag ska få dig att känna dig lite finare, men du ska veta att du inte är ensam. Jämför mig också med tjejer på Instagram, och det är sjukt jobbigt. Försöker följa tjejer som är större än mig i kroppen och som lägger ut kroppspositiva inlägg, men det är klart tjejer med ”perfekta” utseenden dyker upp i flödet varje dag..
Jag har faktiskt också dålig hy och har gått upp i vikt för att det är påsk. Jag försöker att inte jämföra mig med andra men det är ju inte så enkelt. Om jag skulle ta upp allt jag inte gillar med mig tar det väldigt lång tid. Man får väll bara vänja sig🤷♀️
Jag skulle råda er båda att ta en paus från sociala medier. Tänk på att det ni ser där ofta inte är sanningen då många redigerar sina bilder och använder filter. Mår man dåligt av att titta på tex Instagram så är det bäst att inte titta alls, tycker jag. Sen vill jag även inflika att man inte är ful eller äcklig för att man har gått upp i vikt eller är ”tjock”. Alla människor är fina och ens vikt eller kroppsbyggnad har ingenting med det att göra. Jag skulle även råda er att gå och prata med någon om hur ni känner, och försöka att jobba på er självkänsla och självförtroende. Ni är bra som ni är!