Två fula prickar
Jag är en tjej som verkligen inte gillat sitt ansikte. Jag bryr mig inte så mycket om min kropp men ansiktet… I julas så ploppade upp två prickar i mitt ansikte och jag trodde bara att det var finnar. Men tiden började gå och dom blev baracstöre och större. Tillslut såg det ut som två bollar i mitt ansikte. Jag fick panik. Jag tänkte hur ska jag dölja de? Så då tog jag på en mössa och gick till skolan med mössan och aldrig tog av den. Jag hade den på gympan,i klassrummen och i matsalen men när jag kommer hem tar jag av den. Ungifär i mars så åkte vi till sjukhuset och opererade bort dom. Men nu så har jag istället två r i pannan. Såklart att det går och sminka lite på de men dom försvinner inte för det. Så nu mår jag dåligare en vad jag brukar.
Ärr bleknar med åren. Dom kommer att synas mindre och mindre ju längre tiden går. Låt det läka ifred och sminka inte över dom.
Jag vet att dom bleknar över åren men tror en då att jag ska bleka de. Men liksom laser eller något sånt
Har ett ärr i ansiktet som jag fick som barn. Visst jag har phaser då jag hatar det men snälla, alla har ärr. Låt dom bara vara. Du har ett helt liv på dig att bleka dom ifall du verkligen inte kan leva med dom.
Ja visst alla har ärr men vissa kanske har större ärr en andra. Och det är inte jätte billigt att bleka.
Men ja tror inte du fattar hur fula mina är men Skit i det🙄
#5 Det är du som väljer hur fula dom är. Har själv flera ärr som jag avskyr men man lär sig leva med dom. Visst du kommer hata dom mer vissa dagar en andra men sånt är livet. Och snälla försök skriva lite trevligt när någon försöker hjälpa iaf. Tack :)
Med tanke på dina andra trådar, sitter inte lite av det där i huvudet på dig? DU ser hur "ful" du är, hur mycket ärren syns och så vidare - för andra ser du med största sannolikhet helt normal ut, möjligen med ett par nyare ärr. De kommer att blekna och det finns ingen seriös person som skulle behandla så färska ärr åt dig. Någon skrupelfri människa som vill åt dina pengar, självklart, men vill du verkligen stödja en sån person? De kommer som sagt att blekna men var lite försiktig i sommar. Utsätt dem INTE för solande utan försök att skugga ansiktet eller använd en bra solskyddskräm med hög faktor. De läker finare då, på lång sikt. Sitter de i pannan? (Eftersom du hade mössa på dig?) Kan du ha luggen för litegrann? För att du själv ska känna dig bättre till mods? Man känner sig lätt "ful" och som att alla stirrar på en, att det är snäppet under att folk ställer sig och pekar: "KOLLA VAD HON SER JÄVLIG UT!!!" Men vet du vad? Det sitter på insidan! Nej, jag vet inte hur just du ser ut men nästan alla känner såhär i tonåren. En del mer, andra mindre, men längst in hos nästan allihop finns den där gnagande känslan. Det är lättare sagt än gjort, men försök att tänka lite snällare om dig själv! Som någon annan skrev, håll dig från sociala medier ett tag, åtminstone såna där hälften av tiden verkar gå åt till att tjejerna lägger upp bilder av sig själva med putande läppar. Försök släppa utseendefixeringen, du ÄR bra som du är! ❤️
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Emogirl förlåt om jag var lite otrevlig:( Men så var du också men :)
Lona tack😊Jag har nästan redan slutat att titta på sociala medier:)
#8 Vet inte vad jag skrev som lät otrevligt men jag ber om ursäkt ig.