Nej tack till 7:an
Jag ska snart börja i 7:an och längtar inte alls. Alla mina kompisar längtar så mycket. Det känns som att jag inte kommer få några nya vänner för att jag e så Skit blyg. Och att jag har inte har så snygga kläder. Och för att jag ser ut som Skit. Nu i 6:an har alla mina kompisar redan skaffat sig några nya vänner på språket men it jag. :( Har så Skit ont i magen varje dag för att efter sommarlovet börjar det. Men kanske så lämnar mina kompisar mig för att det här skaffat sig nya:( :( :(
Du kommer säkert hitta någon. Är själv blyg (och pratar knapp även om jag måste) och skulle väl inte säga att jag klär mig trendigt eller ser speciellt vacker ut (om man nu ska gå efter det som folk väntar sig min ålder). Men vänskap handlar inte om att vara populär eller se bra ut liksom. Det har mer med ens personlighet att göra. Va bara dig själv, det finns alltid sådana som tycker man är konstig eller gör allt för att man ska känna sig annorlunda. Men liksom normen är trist och oftast så är det dom personerna som vågar vara och visa vem dom är som också hittar vänner som burkar stanna vid ens sida. Var själv skiträdd för att bli utstött när jag började på en ny skola (då jag har blivit mobbad sedan jag var 6 pga jag klär mig mer i min egna stil och inte direkt tycker om det alla andra verkar tycka om). Men iaf… Första veckan hade jag bara en person i klassen som överhuvudaget pratade med mig (svårt att ha en konversation ifall man aldrig pratar). Tack vare hennes mer öppna sätt så lyckades jag tillsist ha typ umgåtts med alla i klassen. Och även fått lite vänner. Well slut med historian om typ mitt liv. Moralen är väll va dig själv och det kommer gå bra. Oftast behövs bara den där ena personen som börjar umgås med dig för att du ska hitta flera.
#1 Jag är en sån tjej som verkligen inte pratar alls. Jag räcker aldrig upp handen i skolan och denna termin så har jag inte sakt något. Men har pratat lite på raster. Men tack:) tror att jag kommer hitta någon:)
#2 Well har lite samma problem… pratar aldrig frivilligt och läraren får oftast kämpa för att få mig att överhuvudtaget öppna munnen. Men det har blivit lite bättre… ibland
#3 bra att det iallafall blivit bättre:)
Jag har pratat med min rektor och alla andra lärare jag har. Och vi har gjort så att jag aldrig behöver få frågan i klassrummet. Alltså att jag aldrig behöver prata i klassrummet om jag inte vill och att jag har en lista vem jag kan prata med när vi ska vara i grupp så egentligen så blir jag alltid med mina kompisar. När jag ska sitta bredvid någon i klassrummet så frågar det vilka jag tycker passar. :)
Jag kommer också börja 7:an efter hösten och jag är inte direkt blyg jag kan ju prata med flesta personer (som jag e bekant med) det e ju inte direkt så att jag skulle kunna gå fram till en främling och starta en konversation nej nej. Men mitt lilla problem är ju att jag inte direkt klär mig trendigt medans mina vänner kan gå runt i fila skor och peek performance jackor, så jag känner mig typ lite utanför. Men jag hade inte direkt sätta massa pengar på ett klädesplagg ba för att det är ett sorts märke. Iallafall jag ska inte sitta här och diskutera mina problem. Jag tror inte dina nuvarande vänner kommer lämna dig inte om dom är riktiga vänner, och ja allting kmr bli bra det är inget du behöver oroa dig för. Men om jag ska säga en sak som jag längtar till 7:an är att vi inte behöver vara ute på rasterna, och vi kan gå utanför skol området(:
#5 Asså det är faktiskt så skönt att man behöver inte vara ute och att man kan gå utanför skolområdet.:>
Ja jag vet, nu är det typ som att vi är små barn. "Alla ska vara ute på rasten" "kom ihåg att det går mot skolans regler att lämna skolområdet" och bla bla bla. Det känns skönt att man åtminstone får lite frihet. Men om jag ska säga en rolig grej i 6:an är det nog att vi slapp NP((:
#7 också sant. Det var väldigt nice utan np för jag är it så bra på det hehe…
Ja samma här liksom all ångest av att misslyckas som bortblåst på en dag…. För jag längtade verkligen inte till matten(: