Ska jag ha bh?
Hej? Jag är en tjej född 07 som inte vet om jag ska använda bh eller top!? Har inte jättestora bröst men tillräckligt stora för att det inte riktigt hjälper med topp då det skumpar Hahah vet nu inte hur jag ska göra!?!
Om du tycker att din topp inte hjälper och vill ha bh för att få stabilitet så är det bara köra på 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Om en topp inte ger tillräckligt stöd så kan du prova att ha en bh istället. Tycker du att en bh är obekväm eller inte känns bra så kan du prova en mjuk sportbh som ger stöd.
Ett gott råd är att våga ta hjälp i affären första gången du köper bh. Många köper fel storlek och förstår inte varför de inte gillar bh.
BH är inget man måste ha. Du avgör själv vad du tycker är bekvämt! Rådfråga en butik, de brukar vara väldigt hjälpsamma.
Kommer inte viga fråga i en butik ska vad ska dom göra liksom…
#5 De kan ju hjälpa dig hitta rätt BH!
För att hitta rätt storlek mäter man under bysten och där bysten är som störst. Ta på dig den toppen du tycker känns bäst. Om man behöver bh är det ju viktigt att det verkligen är något som stöder bysten och inte bara hänger från axlarna, då får man ont i axlar och rygg. Gå till en riktig underklädesaffär som t ex Twilfit, de är proffs. Du behöver absolut INTE köpa något. Du kan prova och känna efter och säga att du måste fundera på saken. Sedan kan du köpa en billigare på H&M eller Lindex. Alla modeller sitter inte likadant fast det är samma storlek, men du vet var du skall börja prova och du vet hur det skall kännas.