Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 486 ggr
Jagälskardhari45667
0

Raka sig

Jag fattar verkligen inte! Vart ska man inte raka sig på benen? Vissa säger att man bara ska raka upp till knäna. Men jag har rätt mycket hår över knäna. Någon som vet?

Calcifer
5

Det där väljer du helt själv. En del rakar hela vägen upp på låren, andra till under knät. Det finns inget rätt eller fel.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Scorpio97
4

Gör som du själv vill :) Det finns inget "ska" i den frågan. Raka hela benen om du föredrar det, eller raka bara smalbenen, bara låren eller inte alls om du föredrar det. Du kan göra precis som du själv vill.
Personligen rakar jag hela benen när jag väl rakar eftersom jag tycker det känns bäst, och eftersom jag har en del hår på låren också. Ibland har jag dock inte lust/ork så då rakar jag inte alls.

//Jessie

Jagälskardhari45667
0

#1 och #2 tack:) Men får man liksom röda prickar eller något sånt?

Scorpio97
2

#3 För att undvika röda prickar bör man raka medhårs, använda någon form av kräm/gel/liknande för rakning och se till att byta rakhyvel/blad ofta. Sen är det olika hur känslig hud man har, vissa får röda prickar fast dom gör allt rätt. Jag får aldrig röda prickar på benen fast jag rakar mothårs och inte använder rakkräm utan vanlig tvål. Så du får testa och se helt enkelt :)

//Jessie

Calcifer
3

#3 Det beror på. Alla får inte det. Använd en bra hyvel och bra rak kräm så minskar du risken.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Linn18]
0

Förut rakade jag upp till knäna men nu rakar jag även låren. Jag får ganska torra ben efter rakning så jag smörjer in med body lotion eller alovera kräm.