Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: känsliga-rummet
Läst 747 ggr
Hamsterb1231
1

Han tog min oskuld och drog

Var med en kille jag verkligen gillade. Ja är 17 och han är 20+ så är lite åldersskillnad men kändes som att de inte spelade någon roll. Ja är rätt sen med att förlora oskulden då jag inte ville göra de med vem som helst. Jag och han hade träffats och haft jättekul tillsammans i flera månader så de kändes rätt. Han visste att ja var oskuld. Nu efter har han bara svarat drygt och vill inte träffas när ja frågar. Känner mig ful, äcklig, dålig och misslyckad. Har konstant ångest och känns som att ja kan göra vad som helst nu för att få bekräftelse. Har någon annan varit med om samma sak? Och hur tog du dig igenom de?

Lona
9

Killar kan vara riktiga svin (vilket gäller tjejer med iofs) och att "ta en oskuld" är som en jädrans trofé för en del. Det är ett otroligt omoget beteende och felet är HANS, inte ditt. Du är inte ett dugg smutsig eller äcklig och har definitivt inget att skämmas för! Det är lätt att man trillar i den fällan, tänker att "Han ville bara ha min oskuld, inte mig!" men du är värd någon som vill ha just DIG, inte vem som helst eller "en oskuld". Sträck på dig, det finns trevliga killar där ute som inte är så omogna och egoistiska. Ha sex på DINA villkor, när DU känner för det. Inte för att få bekräftelse utan för att du vill. (Givetvis med en partner där det är ömsesidigt men det hoppas jag är självklart!)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

OberonsMatte
6

Han tog ingenting och du förlorade ingenting.  Se det som att ni var två personer som valde att ha sex vid det tillfället, för det var ju faktiskt så det var. För dig råkade det vara första gången, men det brukar ändå sällan vara den mest minnesvärda. Att man har olika förväntningar och förhoppningar på en relations varaktighet är nog något som de flesta , både tjejer och killar, drabbas av någon gång i livet.

Sajtvärd Katter iFokus

[Linn18]
3

Jag dejtade en kille i somras som var 20 år och jag var 17 år. Vi hittade på massa kul saker och hade dejter man bara ser på film, men när vi hade legat (han tog min oskuld) slutade vi skriva och träffades inte igen. Det jag gjorde var att börja träffa nya killar (äldre i mitt fall) att dejta. Du ska inte känna dig äcklig och misslyckad, fina du. Han är bara omogen och vet inte hur man behandlar en kvinna. Senaste killen jag låg med dejtade jag och jag tyckte verkligen om honom, men efter vi legat första gången slutade han svara och ett par dagar senare skrev han att han inte kände att vi klickade. Det kändes som han bara ”låtsas” dejtade mig för att få ligg. Jag grät i två dagar och kände mig inte tillräckligt fin för honom, men nu i efterhand har jag förstått att det inte var mig det var fel på, utan det var han som var omogen. Träffade en superfin kille i vintras som visste hur man behandlar en kvinna, men tyvärr kände jag inte att vi klickade. Önskar nu i efterhand att jag givit honom en till träff för att se vad jag verkligen kände, men nu är det för sent. Bara att börja träffa nya. Förstår dig att det kan vara svårt att lita på killar efter det du varit med om, men det finns mogna killar där ute, man måste bara hitta dem först. Ofta är killar i 18-23 års åldern bara ute efter ligg, men det finns killar som faktisk vill ha en fin relation med en tjej.

[Linn18]
0

I efterhand gör jag också vad som helst för att få bekräftelse. Låter hemskt men jag kan skicka bilder och ligga med killar bara för att känna mig fin, men egentligen känner jag mig utnyttjad av äldre killar.

[ThinkingMe]
0

Jag håller med OberonsMatte, ni hade sex. Och ibland så blir det med fel person, eller något som man ångrar efteråt. Men det har hänt, det behöver egentligen inte ens vara någons fel. Samtidigt som det också kan vara så att han var omogen. 

Kan tänka mig det känns av mer för dig, då jag tolkar det som att du sökte efter en speciell person att ha sex med första gången. Men tyvärr så blir det såhär ibland. 

Mitt tips är att försöka gå vidare, vilket jag förstår är lättare sagt än gjort. Men du har inget att känna dig äcklig kring i mina ögon iaf. Jag har intima stunder jag ångrat, och det har nog alla haft i slutändan. Det är bara att acceptera det som hände, och så hoppas jag att du inte blir rädd för alla män i framtiden. Det finns många mogna personer också.

[Henry Norrström]
1

Jag hör inte hemma här men är gammal nu, jag blev inne här av en anledning.

Pojkar i upp till ca: 25 tänker inte på samma sätt som tjejer gör, är lite frågande det där om troféer, det stämmer inte. Under min tid kände man bara att man vill älska den man tyckte om, under den tiden tyckte man om många, man tänkte inte på framtiden eftersom de bodde hemma så man fick inte känslan av tillhörighet. Vi älskade överallt men inte i en bostad som kunde vara en bas för vår kärlek. Jag tror att det hade blivit annorlunda om att vi var äldre o hade någon egen lägenhet har det varit annorlunda. Att tjejer känner sig smutsiga så ska de inte tänka. De får jag hoppas att de haft en fin stund när de hade det även om det gjorde lite ont både före som efter. Grabbar är ju lite efter i utvecklingen gentemot tjejer så räkna med det. Ta inte så allvarligt första gången. Tror inte att det är många som hittar sin livspartner första gången man älskar.

Känn inte att du är smutsig, de flesta känner nog så. Vi känner inte så att ni skulle vara så. Ni är så fina allihopa, ingen annan tycker något annat heller.

Välj bara rätt, om det går

Troféer….tror jag inte alls på, ledsen ni tjejer som tror det, jag är gammal men aldrig råkat ut för något sådant i min bekantskap. Vi gillar den vi har det med.

Men kanske var omogna…..ja det var vi nog.

Relationer är starkt när man är en ung grabb, det kan ni nog tänka på.

Ha det gott o var rädda om er.

Henry

Lona
0

#6, Jag är inte ute efter att starta en debatt och det var ett fint inlägg du skrev! Förhoppningsvis är de flesta killar som du och vill ha en kärleksfull relation men det gäller långt ifrån alla. Tyvärr ser många en oskuld som någon form av kap, en fjäder i hatten, men jag hoppas att det ändrar sig! ❤️

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Elmaa
0

Jag förstår verkligen att det är en jobbig känsla. Men det bästa man kan tänka är att "oskulden" är lite överhypad i samhället. Den är ju inget synligt, och den är inte så viktig som man kanske känner att den ska vara. Och folk brukat oftast säga, att dom känner att dom tappade oskulden Med personen som dom verkligen älskar på ett helt annat sätt. Jag tror säkert du kommer hitta någon i framtiden som bryr sig mer om dig och tar hand om dig bättre.