Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 604 ggr
Råttälskaren4ever
0

Blivit scamade av en tjej

Är lite arg just nu. Jag använde mig av appen Spock för att jag ville titta runt på lite begagnade prylar. Jag hittade en välldigt fin BH som jag ville ha. Jag la bud på den (50kr ink frakt) och jag köpte den. Hon skickade sitt swishnummer, jag swishar och skrev mitt telefonnummer. Välldigt trevlig person BTW. Idag fick jag hem paketet i ett 2kg paket. Och gissa vad. Det var HELT TOMT. Det fanns inga hål BH kunde åka ut ur utan paketet var slutet. Jag har kontaktat personer på Spock men hon har inte svarat. Vad ska jag göra? Ska jag skicka SMS till personen, ringa, göra polisanmälan? Jag har ingen aning om vad jag ska göra…. personen bor inte långt bort från mig så ja… Vad ska jag göra om hon säger att hon postade den med BH i? Jag vet ju att det var tomt och att den inte kunnat kommit ut på ngt sätt. Hjälp mig!

Sindri
2

Skumt! 50 kronor täcker väl inte ens portokostnad? Bara det borde gjort dig misstänksam. Tyvärr tror jag inte att polisen tar emot en anmälan för 50 kronor. Du har ju hennes telefonnummer, messa henne och säg som det är. På sajter som säljer saker brukar man kunna betygsätta säljare och köpare och där kan du gå in och skriva om din erfarenhet.

silverfiisk
7

Visst kan du polisanmäla henne om du vill, men det kommer med största sannolikhet inte leda till något. Försök få tag på säljaren genom att ringa och/eller smsa. Till nästa gång så skulle jag råda dig att försöka möta upp den som säljer något, och betala inte saker i förväg. Nu var det ju ingen stor summa det handlade om, men köper du något dyrare och inte kan möta upp så fråga om du kan betala hälften i förväg och resten när du fått varan. Var även uppmärksam på saker som kan verka konstigt, och om du har möjlighet så försök kolla upp lite om säljaren, recensioner och så vidare. Tyvärr är det lätt att luras och det blir oftast inga konsekvenser för den som gör fel. Tråkigt men så är det.

[Henry Norrström]
1

Polisanmäl hon kan ha gjort det med 100 tals personer o tjänat stora pengar. Det brukar vara så att bedragarna tar småpengar av alla för då bryr man sig om inte om det….50 kr…vad är det. De små pengarna blir stora om ingen bryr sig. Polisanmäl alltid, kanske fått många anmälningar på sig vem vet. Ge mig info så kan jag skanna efter hen.

[Henry Norrström]
0

Vad säger dina föräldrar ???????

[Henry Norrström]
0

Älskar råttor o en gerbil…saknar dem så.