Det här med att splittra klassen
Hej Slutade 9:an idag och känner mig orolig att man ska tappa kontakten vi har ändå gått i samma klass i 10 år så jag undrar nu om det finns dom som lyckats hålla kontakten eller om det är så att man automatiskt tappar kontakten
Det beror ju helt på hur nära man står varandra. Jag höll bara kontakten med en person, för vi var nära vänner och gick dessutom samma linje på gymnasiet. Men resten av klassen hade mer eller mindre mobbat mig under hela tiden vi gick i samma klass så dem ville jag inte ha kontakt med heller.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag är 58 år idag och har fortfarande kontakt med några av mina gamla klasskompisar från grundskolan😉
/Maria
Med dagens alla sociala medier håller man lätt kontakten med de man vill! Min gymnasieklass har en facebookgrupp! Vi tog studenten 1988 🙂
Gick ut 9an för 4 år sedan, och håller kontakten med en hel del! Mina 2 bästa vänner är från grundskolan t.ex. och vi har hållit kontakt trots internat och liknande, samt tillställningar som halva grundskoleklassen blir bjudna till
Jag slutar också nian. Imorn dock. Idag är det middag med klassen som gäller. Det beror på hur nära man står varandra. Jag står inte någon nära förutom en. Och så är det en som är granne med mig.
När jag gick ut sexan så behöll jag kontakten med några under sommaren via internet. Och har fortfarande kvar dom på Snapchat och pratar med dom men kanske inte så jätteofta längre. Jag tror att det är väldigt lätt att man tappar kontakten under sommaren, ganska så automatiskt egentligen en vanlig sommar. Där man fortfarande är i samma klass. Folk åker på semestrar osv. Så att man inte träffas så ofta av det skälet. Då tror jag det blir svårt att ha kvar en kompisrelation ifall man nu inte är ganska nära vänner. Annars så tror jag att man ganska lätt kommer tappa kontakten.
Men man kanske kan fortsätta prata ibland på Snapchat, Instagram, Facebook osv exempelvis? En sådan grupp har vi sedan sexan. Klasschatten kallar vi den. Men nu får det väl bli en till klasschatt nu när jag slutar nian😃