Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 343 ggr
[anonymtjej19]
1

Återuppta kontakten

Hej! I vintras (mars) dejtade jag en kille som bor i samma stad som mig, men jag tyckte inte han var min typ. Dock har jag börjat sakna honom lite för igår kväll läste jag igenom våra sms konversationer och jag märker nu i efterhand hur mycket han brydde sig om mig och hur fin han är. Jag är 17 år och han är 19 år. Vi har inte skrivit sen jag skrev att jag inte ville träffas längre. Är det konstigt om jag skulle skriva till honom och fråga hur det är osv, och att jag vill ses igen? Jag kunde verkligen vara öppen med honom och berätta privata saker som jag inte gjort med många. Han pratade aldrig om sex, vilket nästan alla killar jag skrivit med gjort. Vi kysste inte ens varandra på tre dejter. Kändes så skönt att inte behöva prata om sex o sånt, kändes liksom mer seriöst.

Karmatarerskanise
2

Är ju inte snällt att träffa honom om du inte har känslor för honom. Verkar mest som han var en bra kompis för dig.

Äppelsnäckan
3

Kör på. Det värsta som kan hända är att han inte är intresserad av  att skriva längre. Och killar som inte prioriterar att hoppa i säng direkt växer inte på träd. Sålänge du inte låtsas ha känslor för honom.

www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!
www.marsvinspensionat.weebly.com - Marsvinspensionat

[Devya]
1

Det här låter inte som en bra idé. Det låter som om du är mest lite ensam och vill umgås med honom och det är inte särskilt genomtänkt om han hade mera känslor för dig än vad du hade för honom. 

Håll dig undan och låt honom hitta någon som faktiskt gillar honom och som inte bara tar kontakt när man känner för det och är lite ensam.

Du lär nog hitta någon som passar dig bättre. Min erfarenhet är helt klart så att om det inte klickar i början så lär det inte heller klicka senare. Så jag skulle hålla det i åtanke och söka mig vidare istället för att slösa på någons tid sådär.

Om du däremot vill ha honom som vän så kontakta honom och gör det tydligt att du bara vill ha honom som vän och så är det sen upp till honom vad han vill göra.