Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kropp-och-själ
Läst 363 ggr
[MelliOO]
0

Ångrar att jag gjorde mitt ärr

Vet att jag egentligen bara får skylla mig själv, men skulle ändå bli sjukt glad om nån kunde hjälpa mig. Förra sommaren gjorde jag ett sår på mitt ben som föreställde ett hjärta. Efter några månader blev det ett svagt, vitt ärr som inte syntes mycket alls. Nu denna sommaren har det blivit väldigt tydligt och jag ångrar att jag gjorde hjärtat. Vill inte få några kommentarer så jag försöker gömma det så gott det går. Har tänkt använda plåster men jag badar ju så mycket så det är ingen idè. Vill inte få några påhopp, vill inte höra att det kanske ser fint ut.. jag ångrar det och vill veta om det går att göra nåt åt det.. skulle bli väldigt tacksam om nån kunde hjälpa mig.. :)

Tom
0

Gör en diskret tatuering kanske?

Cragan
0

är nog en plastik kirurg du behöver höra med vänd dig till din lokala vårdcentral för en första konsultation o eventuell remiss   kan även vara att du behöver gå via bup

eventuellt kan det gå att tatuera över men det beror helt o hållet på ärrvävnanden i bland går det att dölja på det sättet i bland går det ej  går o fråga en tattuerare

Sindri
2

Jag tror tyvärr inte att du kan få bort det eller dölja det, utom med en tatuering, och det kanske du ångrar ännu mer sedan.
Jag förstår att det känns jobbigt om du nu hängt upp dig på att du inte vill visa det. Men varför inte stå för den du var då och bara svara - Äsch, det gjorde jag i en annan tid när jag tänkte annorlunda. Då blir det inget att snacka om sedan, och du kommer själv att växa av att kunna stå för det du gjort.
Jag tror att så gott som alla människor gör saker de ångrar speciellt under tonårstiden. Man kastas mellan så många känslor och hormonerna löper amok. Det är inget att skämmas för, ju förr man lär sig leva med det desto bättre.

[MelliOO]
0

Det är mest mina föräldrar jag inte vill visa för. Men jag tror som du sa (#3) att jag kan stå för det, att jag ångrar det men att jag bara får lära mig hantera det på nåt sätt.🙂 Brukar ärr blekna? Är det dåligt att vara mycket i solen med ärr?

Sindri
0

Nya ärr mår inte bra av sol, så håll det ifrån sol så mycket du kan.
Även dina föräldrar har varit unga och dumma. 🙂 Det är inte roligt som förälder att se sånt, men det går över. Man älskar sitt barn ändå, känner sig bara lite otillräcklig som förälder - jag vet!

Äppelsnäckan
0

Det bleknar. Har också vart dum och skrivit en text på mitt ben. Fuck allas åsikter. Jag skulle bara vänta på att det bleknar mer. En tatuering bör du avvakta med då det kan bli väldigt fel också om man ångrar sig. Ha solkräm på ärret om du är i solen kanske?

www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!
www.marsvinspensionat.weebly.com - Marsvinspensionat