Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 234 ggr
OliviaJW
0

Menskopp

Hej, tänkte bara skriva och höra med er om ni har samma problem som jag. Jag är en tjej på 13 och har haft mens i 1 år nu ungefär, jag har använt binda hela tiden och har tyckt det funkat bra. Men nu har jag märkt att det är bättre med menskopp, det är miljövänligt och man kan träna och bada med den! Men nu är problemet att jag har en menskopp, 25mm tror jag den ligger på, och jag får in den. Men den häcklar aldrig ut, asså den vägrar, jag trycker på den så att den ska vecklas ut och jag har testat att tagit in ett finger som det står på massa sidor, men hur jag än gör vecklas den inte ut. Är det någon som har samma problem och hur löste ni det?

Maleficum
0

Jag brukar försöka snurra lite på den men ibland så är mina knipmuskler lite väl hårda så den vecklar inte helt ut sig förrän jag börjar röra på mig (men aldrig haft problem att den läckt).

Har lite mer problem med det med min nya menskopp, min gamla var lite styvare (dock lite svårare att få in då istället).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[EM_L]
0

Har haft samma problem själv. Men då har det bara varit att snurra runt den, putta in den lite längre in eller vicka.