Svårt att komma
Hej! Jag är en tjej på 18 år och har väldigt svårt att komma med killar. Idag låg jag med en kille och han höll på i säkert 1 timme men lyckades inte få mig att komma. Det var väldigt skönt, men jag kom inte. Jag vet att det är vanligt, men jag vill kunna komma med killar. Har bara kommit en enda gång med en kille. När jag onanerar själv kan jag komma, men inte lika lätt som förut. Förut kom jag efter 1 minut men nu tar det typ 20 minuter innan jag kommer. Vad ska jag göra?
Du igen….. lär honom vad han skall göra, kommunikation är viktigt. O sen skall du gilla honom lite oxå, du måste känna lite attraktion. Har träffat en del o det har inte gått. Råkat bara ut för det. Det är inte bara "det" som ger dig glädje och en skön stund.
Försök med det o välj rätt kille.
Fan asså… sov hos honom inatt, köpte en vibrator och vi försökte få mig att komma i säkert 2 timmar i två omgångar. Det är så pinsamt att jag inte kan komma med killar. När jag är själv kan jag bara komma om jag kollar porr, så det kanske är det som är problemet? Kan inte fantisera. Vill verkligen kunna komma med killar, det är sjukt pinsamt och det känns som han tycker jag är dryg som inte kommer.
Jag kände en tjej som sa att det kommer aldrig att gå för mig men jag fick köra hur mycket jag ville, många år sen. Det där med porr stämmer bra, för min del är det bättre än jag haft med mina senaste tre tjejer o jag har funderat på varför det inte är skönt med dem. Jag har funderat lite kring det o fått en uppfattning att jag kan se porr välja sida o se flera som är attraktiva o har ingen efterföljande problem. Det är klart o sen är jag mig själv. Att det inte går för dig, har du hittat punkten, du har ju fixat det på några minuter förut, visa honom var han skall ta, min erfarenhet har varit att jag drar lite i håret o smeker rygg o rumpa o det har funkat jättebra. Det kan ju vara tråkigt att ge instruktioner hur man skall göra det skall ju komma automatiskt. Det beror ju oxå hur mycket man gillar den man har i bädden.
Trots är det lite kemi har jag märkt, kan vara bostad o uppträdande har jag märkt, vill jag ? även om man är tänd.
Inget fel på dig, fel på objekt tror jag, man vill olika med sitt sam…
Lyckas inte alltid!
Var sitter din punkt.. kolla det, eller sitter det i sinnet ?
Du är fin som du är.
Henry
Ja det tror jag oxå. Men det är aldrig fel att få insikter av de äldre, det är ju trots allt att man lär sig av de äldre även om man inte vill tala med de närmaste. Att få lite info från utomstående är positivt.
Varför går så många till familjerådgivning o psykologer.
Att få lite info från någon som har varit med lite tycker jag inte är fel, oavsett ålder eller kön. Allt som kan hjälpa är positivt.
TS vem är det, har aldrig gett hen något råd ?
/Henry
Man lär av de äldre, eller hur, det är ju vi som sätter gränserna.
Är Farfar om du inte visste det.
Verkligen inte rätt plats för en gammal man att sitta och prata om sex på. Varningsklockorna ringer!
Jag har sagt hejdå, är inte önskvärd här längre.
Henry

#7 det handlar nog inte om att vara önskvärd. Som vuxen finns det nog absolut frågor man kan hjälpa tonåringar med. Det kan vara specifika frågor om vuxenlivet, om att bli äldre, om föräldrar eller om svårare saker där kanske en vuxen kan gå in och ge råd om kontaktinstanser. Sedan finns det sådant som inte är lämpligt. Det är exempelvis inte lämpligt att jag ger råd om vilken vodka som är bäst att blanda drinkar med till en 15-åring. Det är kanske inte heller lämpligt att en man i 65-årsåldern ger en 18-åring sextips. Du som raljerar över internet och relationer i verkliga livet i en annan tråd. Ett forum är i stort en samlingsplats för grupper på internet. Det är väldigt enkelt att göra ett instick i en diskussion på ett vis som du aldrig hade gjort i verkliga livet. det är där man ibland måste backa, tänka till och fundera över exempelvis lämplighet. Jag borde kanske i det här fallet exempelvis fundera över relevans till tråden, men jag tar mig friheten till lite ot eftersom du verkar kommit bort lite från just lämplighet då din primära site verkar vara just en för tonåringar. Handen på hjärtat, om du går förbi och överhör en grupp tonåringar mellan 15 och 19 år som sitter på en bänk i stan och pratar sex, skulle du oinbjudrn sätte dig mitt i gruppen, börja kasta sextips och berätta anekdotiskt om hur du drog en kvinna i håret och smekte rygg och rumpa när du satte på henne? Skulle du berätta om ditt porrtittande? Eller skulle det kanske kännas lite fel? Det skulle ju hur som inte vara lämpligt, precis som att det inte är lämpligt här. Det finns andra sidor, relationssidor, som inte riktar in sig på till största del omyndiga. Kanske är det bättre att hänga där och prata sex som pensionär?
#9 Mycket bra formulerat😊
/Maria
Ja , oh-la, det är rätt skrivet av dig. Men nu rör det sig inte om droger utan känslor. Parkbänken visst då har dom någon att prata med, jag har uppfattat det att hen inte har någon att prata med annars skriver man inte härom man löser det med jämnåriga, som sagt man pratar inte med föräldrar eller släkt om det här, det är ju mycket känslor och hen skall inte känna sig ensam, det finns så många som har detta problem, så hen skall inte känna sig orolig. I dom här situationerna så brukar det vara nervositet man är spänd o kan inte slappna av. Det här jag nämnde är ett sätt att slappna av o känna sig trygg i situationen. Jag tror att man skriver här för man behöver hjälp av oss ute i etern.
Jag ber om ursäkt för alla inlägg jag gjort som har gjort att många här har reagerat, men det är ju bra, alla skall få yttra sig.
Kommer att ge ett bra inlägg till oh-la för hennes tankar.
Sen till sist skall jag inte kommentera några inlägg på denna…tonårssida längre.
Ha det bra o ge bra inlägg till de som behöver eran hjälp.
Henry
Jo en sak till : Att sitta hos en skolsköterska, kurator eller psykolog är sisådär, man sitter på deras mark i ett rum o det känns inte alltid bra, bättre att vara ute på en promenad i naturen eller avskild på ett fik, det släpper på att man känner sig instängd. Man är ju där för att veckla ut sig för en främmande.
Maria, du får oxå ett gillande för du är en bra kvinna.
Henry
Igår kväll och imorse låg jag med en kille, men jag kom inte. Inte ens i närheten. Han kom flera gånger men för mig gick det inte. Innan jag hade haft sex onanerade jag flera gånger i veckan och kom flera gånger på kort tid, men nu är jag aldrig kåt och tvingar mig själv till att onanera ca 1 gång i månaden för annars gör jag det inte. Jag kan bara komma om jag kollar porr samtidigt och jag kommer max två gånger på 1 timme. Jag är aldrig kåt nu för tiden. Vad är problemet? Måste jag söka hjälp?
Så ni vet är detta ett nytt konto, så det är samma person som skriver.
Sex behöver inte vara komplicerat men blir det lätt.
Precis som mycket annat här i livet så matas vi via böcker och filmer med hur det "borde" vara. Man "borde" ha precis "lagom" stor sexlust (vad är lagom???), det "borde" gå för en direkt och det "borde" vara fantastiskt redan första gången tillsammans med en ny partner. Allt "borde" funka perfekt och man "borde" komma samtidigt båda två.
Men - precis som med det mesta annat så är det knappast någon av oss som lever upp till det där "borde".
Skippa det ordet så blir saker och ting betydligt lättare här i livet!
Hur mycket lust man har, vare sig det är tillsammans med en partner eller på egen hand, kan variera en hel del under livet. Hormoner och andra fysiologiska faktorer påverkar oss mer än man kanske tror. Det gäller i synnerhet i samband med pubertet och andra tillfällen som graviditet (och klimakteriet) där hormonerna är lite extra flippade på olika sätt.
Dessutom påverkar livssituationen i övrigt. Är man stressad så blir lusten ofta sämre, likaså om man inte mår riktigt bra fysiskt. Alkohol sätter ofta ner den, både när man är full och om man dricker ofta.
Det kanske inte hjälper dig så mycket men det är alltså fullt normalt att känna mindre lust emellanåt - eller att det blir svårare för en att komma.
I synnerhet om man tänker att man borde (japp, där är det igen!) känna sig kåt och att det borde gå för en direkt, det är ett bra koncept för att krångla till det. Ju mer man tänker på det, desto mer tillkrånglat blir det.
Du kanske har hamnat lite i den spiralen?
Tillsammans med någon annan kan det bli ännu svårare, man känner kanske ett "krav" att det ska gå för en, som någon slags bekräftelse till både ens partner och sig själv att "det här sexet är minsann bra!".
Försök att släppa den tanken och tvånget! Fokusera på att ha det skönt tillsammans utan att det måste gå för vare sig dig eller din partner.
Det tog lång tid och ett antal sexpartners innan det gick för mig tillsammans med en kille/man. Faktiskt är det bara min nuvarande partner som det har gått tillsammans med - och plötsligt var det helt självklart. Man behöver inte prompt vara kär när man har sex men jag tror att mycket handlar om känslor ändå. för mig handlade det mycket om trygghet, att jag betydde något för honom.
Så behöver det definitivt inte vara för alla, men jag tror att en dag så stämmer det - du kanske inte ens kan sätta fingret på varför - och du får orgasm tillsammans med någon annan.
Minska kraven på dig själv och likaså på "ihärdigheten". Går det för dig så är det förstås jättebra, men går det inte för dig så är inte lika med att det är dåligt eller ett misslyckande.
Med risk för att tangera gränsen för att vara en snusktant, men har ni testat att titta på porr ihop? Att du smeker dig själv även om du är tillsammans med någon?
Till sist, efter en halv roman: Tvinga dig inte till att onanera! Känner du för det så gör det, försök att släppa kraven där med. Det finns inga "borden" där heller, satsa på att ha det skönt och inte på att komma.
Nu ska man väl akta sig för att sätta normer på sånt här eller att jämföra sig med andra men det är definitivt inget konstigt med att "bara" komma två gånger på en timme - snarare tvärtom. Många är glada om de kommer en gång.
Och känner du inte för det så strunta i det! Det innebär absolut inte att något är "fel" och definitivt inte att du "borde"!
Sexlusten varierar under livet, så är det för de allra, allra flesta. Ibland är man tänd nästan hela tiden, andra perioder så kanske man inte känner eller tänker så alls.
Sen så ligger du självklart med vem du vill när du vill, men börja inte på någon slags "jakt på orgasmen" utan ha sex när du känner för det och låt det bli som det blir.
Skäms inte om det inte går för dig!
För att låta som en riktig gammal kärring så kan det nästan vara bra att det är såhär emellanåt. Man får lite förståelse för andra då, våra kroppar funkar inte alltid som vi vill men sån't är livet.
Ta hand om dig och försök slappna av lite!🌺
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Tack så himla mycket för dit svar! Känns mycket bättre efter att ha läst din kommentar!