Hjälp med svullna ögon:))
Har sedan en tid tillbaka haft en ögonlocksinflammation och det har kliat och runnit vilket har gjort att mina ögonlock har blivit svullna/rynkiga. Jag behöver hjälp med hur jag kan få bort dessa rynkor😬Det stör mig verkligen!! Supertacksam om nån vill hjälpa mig!😀
Kyla är bra för att dämpa svullnad. Ta en mjuk handduk eller liknande, blöt den med kallt vatten och håll mot ögonen en stund. Kyla kan även lindra klåda om du fortfarande har det :)
Tack för hjälpen🙂🌾
Har du kontaktat ögonläkare ?
När jag var ung förberedde vi oss ofta till utekvällar genom att ligga och vila 30 min med en gurkskiva på vart ögonlock. En använd, kyld tepåse kunde man använda också.
Det är väl så att du vill bli av med detta för gott o inte bara för en kväll !
Du måste kolla vad du gör hur du bor djur i närheten. När kom det här in i dit liv, vad har förändrats under tiden. Hur gammal är du ? Lösningen finns. Är det någon i din släkt som har haft samma symtom ? Det är alltid jobbigt att ha något som stör en. Här i Skåne där jag bor är det sämre luft, brukar åka till Östersund o känna SYRE det är så gott
Du kommer att slippa dina problem i framtiden, det gäller att se framåt , tro mig.
Hör av dig om du har frågor. Alla vill att du mår bra.
Henry
Hittade en ögonsalva som ska hjälpa mot rynkor, men den kallas 'anti-age' och jag är ju inte gammal😉 Kan den funka ändå?
#7 Namnet har ju inget med om det funkar eller inte att göra. Tvivlar även starkt på att du verkligen har rynkor i större utsträckning. Dom du har, har antagligen uppståt genom att du gör någon form av naturlig rörelse (behöver inte, men brukar bero på sådant). Du är ung, bry dig inte om sådant.
Vet ej. Gå till en ögonläkare innan du börjar laborera.
Vad tycker din föräldrar ?
Henry
Har redan varit hos ögonläkare. Min ögoninflammation är över men jag har fortfarande kvar rynkorna efter.
De går bort efter ett tag, var inte orolig.
Henry
Såna salvor är för det mesta helt verkningslösa. Lår dina ögon vara ifred så de kan läka ordentligt.
Eftersom din hud säkert är mycket känsligare nu och fortfarande är lättirriterad skulle jag absolut inte testa någon antirynk-kräm eller annat eftersom det kan göra att det blir ännu värre. Huden kommer att återhämta sig om du låter den vara.
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Sminka dig inte, var återhållsam med tvål o låt huden hämta sig. Huden återfettar sig själv efter ett tag. Skölj det bara med vatten. Det tar ett tag men blir bra.
Henry