Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettalkohol-och-droger
Läst 310 ggr
Linn0218
1

Tjejkväll

Hej! Jag tänkte ha tjejkväll en kväll kommande vecka då jag ska vara hemma själv, men jag har inga nära vänner jag kan bjuda över. Finns det någon grupp på Facebook man kan skriva ett inlägg så folk kan komma? Hur tar man sig till? Jag har en grupp på snapchat med tjejer från appen GoFrendly men det är inte ofta dom kan.

Sindri
9

Akta dig för att bjuda hem människor du inte känner, och på nätet dessutom.
Varför är det så viktigt att bjuda hem folk om du inte ens känner några?

Linn0218
1

#1 Vill lära känna nytt folk och ha en trevlig stund. Tjejerna jag har en grupp med på snapchat, vi alla letar vänner.

Herveaux
6

Nu kommer jag låta så där tråkigt vuxen - men bjud inte hem främlingar!
Samma sak om att gå hem till någon du inte träffat förut.

Ni kan väl ses ute någonstans? Ha en knyt-picknick eller gå ut och äta?
Tjejkväll måste ju inte vara hemma hos någon.

// Harley

Calcifer
11

Ta absolut inte hem främlingar till ditt hem. Aldrig. Det är regel nr 1. När jag vill ha myskväll med vänner, så får jag hålla mig till mina onlinevänner som alla bor utomlands för jag har inte heller någon här. Då spelar vi, pratar, skrattar, ibland tar vi något glas vin. Man behöver fysiskt inte vara på samma plats för att kunna ha en trevlig kväll. Speciellt nu i coronatider ska man ju vara ännu mer försiktig.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Nephi
7

Håller med #3! Kolla om någon av de du pratar med har lust att göra något, gå ut och äta, bowla, gå på museum eller vad som som är en trevlig aktivitet att göra under några timmar, som dessutom är på en allmän plats, speciellt om det är folk du aldrig träffat förut. :) Se även till att någon vet om vart du ska och när du beräknas vara tillbaka om något skulle hända. Visst det skulle kunna gå hur bra som helst att träffa någon hemma, men det är inte värt risken med hur fel det faktiskt kan gå om fel ”typ av person” kommer över med helt andra avsikter än du önskar. Eftersom du säger hemma själv, hur tänker övriga som du bor ihop med om att du tänkte bjuda över främmande människor över en kväll? Jag vet att mina föräldrar inte skulle uppskattat om jag bjöd hem folk jag endast pratat med online utan att ha träffat dem irl först, de få vänner jag har har ifrågasatt de också att jag möter upp med folk jag träffat online :)

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕