Få vänner
Hur får man vänner när man är 18 år och inte går i skolan..? Jag använder mig av appen Go Friendly men alla tjejer jag planerar att träffa ställer in samma timme vi ska ses. Varför blir det så? Känns som ingen tycker om mig.. Det är tydligen bara killar som vill ha sex av mig som kan ses.. är jag inte tillräcklig för någon?
Klart att någon tycker om dig! Har du någon hobby? Man brukar kunna hitta vänner till exempel i stallet eller på gymmet. Annars kanske du vill prova på någon typ av volontärarbete? Då brukar man också kunna hitta vänner. Vill du börja studera så kommer du att hitta vänner genom det också.
Försök komma ut, göra saker (kanske någon kurs där du lär dig något som du är intresserad av eller så). Det brukar vara ett effektivt sätt att träffa folk och hitta vänner.
Känner samma som dig Linn är en kille på 17 år i gbg:/ Du är inte ensam..
Drömmen hade ju varit att volontärarbeta utomlands, men det kostar ganska mycket :/
#4 Det finns massor av volontärarbeten lokalt, som nog är ännu enklare att skaffa vänner på än de utomlands.
Kan du ge några exempel på volontärarbeten lokalt? för hittar inte direkt några
Jag kollade och hittade några volontärarbeten där jag bor, men jag behöver tjäna pengar också, så jag försöker hellre få ett extrajobb. Jag vet att det inte har något med vänner att göra, men jag kommer ut iaf
#6 Vad som finns tillgängligt beror på vilken stad du bor i. Röda korset finns på många platser och brukar behöva volontärer. Du kan även ta kontakt med till exempel katthem, härbärgen, kyrkor osv. Annars kan du kika på länken här så kanske du hittar något: https://www.volontarbyran.org/
Tack hörni! jag ska kolla upp det bor du också i GBG Linn?