Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 520 ggr
Linn0218
0

Få sexlust

Hej, jag har ett problem. Sen jag hade sex första gången (1 år sedan) har jag inte haft någon sexlust. Innan jag hade haft sex kunde jag onanera varje dag, men nu för tiden är jag aldrig kåt. Jag känner inget behov av att onanera och jag känner mig aldrig sugen på sex när jag är med en kille. När jag är med en kille blir jag väldigt våt, men jag känner mig inte kåt. När jag väl onanerar (ca 1 gång i månaden) så gör jag det inte för jag är kåt, utan för jag känner att jag måste få komma. Vad är felet? Bör jag söka hjälp? Finns det tabletter man kan ta för ökad sexlust? Hjälp! Det är sjukt jobbigt

silverfiisk
4

Gör ingenting för att du känner att du borde, utan gör det bara om du verkligen vill. Lusten kan komma och gå i perioder, det är inget konstigt. Ibland är man helt enkelt inte sugen och då tycker inte jag att man ska tvinga sig själv att göra något. Om du är stressad, orolig, nedstämd eller inte mår bra på något sätt så kan det vara en orsak. Vissa mediciner kan påverka lusten också. Känns det väldigt jobbigt att det är sådär så tycker jag att du ska ta kontakt med en barnmorska (finns på ungdomsmottagningen) och förklara hur du känner. Där kan du få bra råd.

Linn0218
1

#1 tack för svar! Jag ska ringa och boka tid i veckan.

HeliVivi
0

Har samma ”problem” men i mitt fall är det pga att jag är asexuell. Det kan bero på saker som nämns i #1. Kände dock att du kanske ville ha ett annat perspektiv. :’) I mitt fall så beror det verkligen inte på mediciner eller stress eller något, jag har aldrig varit intresserad eller så liksom. Om det känns jobbigt så bör du söka hjälp hos vården, men om det inte är ett större problem för dig så kan du ju bara strunta i det.

anonymaklara
1

Varför är det så viktigt att få sexlust.?Om jag inte har nån sexlust så låter jag bara bli att ha sex så är ju problemet löst.