Ingen gillar mig
Hej.. jag försöker träffa nytt folk genom dejting-appar och go Friendly. Jag har träffat en tjej därifrån och vi hade trevligt, men alla andra tjejer säger att vi ska träffas och när vi planerat att vi ska ses så får jag inget svar, så det blir inte av. Ingen verkar tycka om mig. Att jag inte ens kan få tjejkompisar.. vad är felet på mig? Varför vill ingen umgås med mig? Jag får ångest när jag bara sitter hemma. Jag vill ut ikväll men det är ingen som vill träffa mig.
Det är inget fel på dig! Dom kanske är nervösa och hoppar därför av i sista sekunden? Jag kan lova dig att det finns tjejer på GoFrendly som inte slutar svara också, man måste bara hitta dom. Du kanske skulle prova träffa folk genom aktiviteter istället för appar? Personligen tycker jag att det kan vara lite svårt att bara träffa folk online, för det är lätt att missförstå varandra i skrift och man får en bättre uppfattning om hur en person är när man träffas i verkligheten. Du kanske skriver med någon som verkar vara tråkig, men så träffas ni ändå och klickar jättebra, eller tvärt om. Förlåt om du tar illa upp nu, men har du funderat på att gå och prata med någon? Min uppfattning är att du är ganska osäker på dig själv eftersom du flera gånger har skrivit att du behöver bekräftelse och att ingen tycker om dig. Jag tänker att du kanske behöver jobba på din självkänsla och självförtroende. Du är jättebra precis som du är. Fortsätt leta online eller försök hitta någon irl. Tids nog hittar du någon som du klickar med.
Problemet är att jag inte har några intressen man kan träffa folk genom, så det är genom sociala medier jag kan träffa folk. Jag har en väldigt dålig självkänsla och det vet jag om. Jag ska söka hjälp men vet inte vart. Jag litar mest på kvinnorna som jobbar på ungdomsmottagningen, så det blir nog där i så fall
#2 Finns det ingen aktivitet du tycker verkar rolig och vill testa då? Eller är du kanske intresserad av att prova vara volontär någonstans? Känner du att du kan tänka dig att prata med någon på umo så tycker jag absolut att du ska göra det! Det är viktigt att tycka om sig själv och känna sig trygg och tillfreds med vem man är. Som sagt, det är inte omöjligt att hitta bra vänner genom appar heller. Ge det lite tid så blir det säkert bra :)
#3 det finns två riktigt sjysta tjejer jag skriver med, så jag hoppas nån av dem kan bli en vän.
Alla ignorerar mig på snap, tar flera timmar att få svar från alla. Ingen vill träffa mig. Jag känner mig i vägen och extremt jobbig som person. Känner mig inte tillräckligt fin för killar, eller tillräckligt smal. Vad ska jag göra? Varför kan ingen tycka om mig? Vad gör jag för fel
Har du tänkt på att du kanske projicerar? Eller att du lägger din osäkerhet på dessa människor du pratar med? Jag vet inte hur du är att prata med på kompisnivå men vet att det är utmattande att prata med folk som är osäkra och är väldigt tydliga med det. Det är säkert ännu mer utmattande när man inte känner varandra så bra. Blir lite som en "aura" av det eller vad man ska säga?
Sedan är människorna du träffar online minst lika nervösa och rädda över att inleda en relation! Tror dock att när du fått upp din självsäkerhet kommer du finna det lättare att hitta kompisar och bygga relationer utan några problem
#5 Jag tycker att du ska prata med en kurator eller psykolog. Du behöver jobba på ditt självförtroende och självkänsla. Lär dig att tycka om dig själv så tror jag att det blir lättare att hitta nya vänner. Det är inget fel på dig, det kan jag lova. Jag tror att du tänker alldeles för mycket och oroar dig i onödan för vad folk kanske tycker och tänker.
förstår precis vad du menar. vågar inte ta kontakt med nån irl och online känns det alltid som man är så desperat man skriver och skriver utan svar. Vilket bara får mig att må ännu sämre och känna mig mer desperat.