Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 325 ggr
kaninalskaren06
0

Vem är jag ens?

Hejj, jag är en tjej på 14 år, jag är verkligen jätte jätte osäker på mig själv och jätte jätte blyg. Förra året började jag i en ny skola (7:an) men jag gillade den inte alls, dels för att alla fick uppfattningen av mig att jag är väldigt blyg och typ tråkig. Så nu till 8:an har jag sökt till en annan skola och hoppas att jag kommer in. Men jag vill inte vara tyst, tråkig, blyg eller nåt, jag vill våga prata, våga säga saker i konversationer, säga min åsikter. Jag ve tinte hur det ska gå till. Känner mig så extremt osäker, kosntig och tråkig. Jag vet typ inte vad min personlighet är, det är Som min blyghet tagit över den. Jag vet inte hur jag ska bete mig mot folk typ och ja.. snälla, jag behöver hjälp att bli av med det här innan skolan.

kaninalskaren06
0

Sedan säger jag också förlåt för typ allt och vågar aldrig säga ifrån, eller säga om jag inte kan elelr orkar hänga me nån, känne mig jätte dum (hade tidigare en vän som alltid blev arg så fort jag inte ville och ja)

Sindri
2

Jag har svarat dig i din andra tråd, det handlar om samma sak. Gör dig inte underlägsen för det är du inte, våga stå för att du inte har lust med saker. Därför att! Be inte om förlåtelse för allt, vissa söker dörrmattor, andra skyr dem. Inget är bra.
https://tonaringar.ifokus.se/discussions/5f296e8ece12c4156f0ba764-skams-over-allt?discussions-1

tullebull3
0

har det själv likanande men mår mycket bättre sen jag skaffade en mentor. någon att prata och dela vardagen med. nån som man kan bolla med och få feedback,