Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 564 ggr
Anonym44
1

Orkar inte mer

⚠️TW⚠️ Jag orkar inte, varför hålla ut när det aldrig kommer bli bättre? I mitt fall verkar självmord ända lösningen. Jag har blivit runt skickad mycket antingen har jag inte haft så stora problem eller så har jag haft för stora problem för de att hantera, i vilket fall har jag ingen tillit för nån längre. Har träffat en ny tjej för ett tag sedan, Julia som verkar bra men ja… tror ingen kan hjälpa mig vid det här laget. Jag har en ”ätstörning” som de kallar det. Mina föräldrar gör bara allt svårare, hade det varit upp till mig hade jag svultit ihjäl mig för länge sedan. Men mina föräldrar tillåter inte det utan jag får inte lämna bordet fören maten är uppäten så kan sitta vid bordet i timmar. Försökt spy upp maten vilket inte går för mina föräldrar fattar att jag gör det. Har ett självskadebeteende, kan skada mig flera gånger varje dag. Är inte rädd för att dö utan söker efter risker, adrenalinkickar för att kunna känna något. Minns att jag var rädd för höjder, och då menar jag livrädd. Nu kan jag stå och balansera på kanten av skolans tag 3 våningar upp. Känner mig tom… kan inte gråta längre utan det är som om jag bara är fast i ett tomt skal. Ibland får jag impulser att jag känner att jag håller på att gå sönder och måste skada mig på alla sätt som går. Jag förtjänar att må dåligt, jag förtjänar mina ärr, jag förtjänar att dö, jag har inget kvar här att göra. Varje dag vaknar jag och ifrågasätter varför jag är här, varför jag inte bara skär upp handlederna. Det är inte direkt som om saker blir bättre för mig. Juste jag kan inte få in i huvudet att nån skulle kunna gilla mig, min familj ifrågasätter jag 1000 gånger om dagen ifall de önskar att jag var död även fast de säger 1000 gånger om dagen att de älskar mig. (Vill be om ursäkt ifall jag gjort någon upprörd med det jag skrivit, det var verkligen inte meningen utan jag vet bara inte var jag ska ta vägen längre)

silverfiisk
4

Snälla du, finns det ingen du kan prata med? Du måste ju få hjälp med ditt mående. Du förtjänar absolut inte att må dåligt eller känna som du gör! Jag vet att det förmodligen inte hjälper att höra det just nu, men det kommer en dag då allt är bra. Kämpa på så mycket du bara kan och ge inte upp. Du är värd att må bra och du är värd att få hjälp. Du är välkommen att skicka ett pm om du vill skriva av dig, när som helst. Jag har själv lidit av psykisk ohälsa och kan kanske vara ett stöd, om du vill.

91Marran
0

Sök dig till vårdcentralen och be om antidepressiva. Du förtjänar att må bättre! Du är inte ensam med att må dåligt. Försök be om hjälp,

Mvh
Mig

[Henry Norrström]
0

Prata med silverfisk så får du ett riktigt stöd med någon som har haft det som du har. Ge aldrig upp, det finns så mycket bra här i livet.

Kontakta silverfisk….gör det.

Henry

Anonym44
2

Tack för alla fina svar.. vissa dagar är värre än andra. Har inte orkat svara när jag mådde som sämst och ber om ursäkt för det men jag har sett vad ni skrivit vilket fått mig må lite bättre.

[Henry Norrström]
1

Sluta inte att skriva här, vi är till för dig.

Vi vill höra mer från dig.

Henry