Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 300 ggr
Paprika som gillar grukan
0

Börja skolan igen.

Jag börjar sexan här nu om ca 1 vecka. Något tips och tricks? Vad ska man öocom ha med sig? Fick min mens häromdagen hur gör jag med de?

silverfiisk
3

Det som kan vara bra att ha med sig är väl pennor, sudd, och anteckningsblock, om du inte får sådant av skolan. Har du mens så är det bara att ta med sig bindor eller tamponger och så får du gå och byta när du har rast.

Shia1
3

penna/sudd kan alltid vara bra. man får anteckningsblock osv i skolan. iaf fick vi det i högstadiet. 

Tips jag har.

-Försök ha roligt, lär känna folk i klassen, våga umgås med olika. 

Våga leka, skoja, ha roligt. gå ut om rasterna ist för sitta på en bänk m mobilen. spela kortspel, brädspel. fokusera på göra bra ifrån dig i skolan men pressa dig ej för hårt.

Calcifer
3

Angående mens så ett litet paket våtservetter kan vara en räddare i nöden ibland. Allt beror ju på hur toaletterna ser ut, men om du t:ex får mens oväntat eller blöder igenom lite och handfaten inte finns inne i själva toalettbåsen kan det vara otroligt skönt att kunna fräscha upp sig lite innan man går ut och tvättar händerna där någon kan få syn på en.

Sen var dig själv, försök gärna hitta vänner, men tvinga dig inte. Känner du dig obekväm i någon situation så är det okej att gå undan och inte känna att du "måste" vara där för att "alla andra" är det eller så.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"