Börjar 8:an
Hejj, som sagt är jag då en 14 årig tjej, jag började i 7:an (en ny skola) förra året och ska nu nästa vecka börja i 8:an. 8:an är ju väldigt viktig, typ viktigast tror jag och det är ju viktigt att hänga med osv inför 9:an. Något likande sa min pappa iallafall. Men jag trivs verkligen inte i nya skolan, ha ringa vänner eller nånting och den är bara allmänt dålig. Jag och min mamma sökte till en annan skola här i närheten, vill försöka skaffa vänner där och yes. Men är osäker, tänk om jag får ett Mail att jag kommit in typ i mitten av terminen och de ksk blir jätte svårt. Man måste ju lära känna lärarna och deras inlärnings sätt. Tycker ni att jag borde börja där även om jag kommer in senare?
Tycker att du ska känna efter då om det händer, om det är någonting du vill göra, och någonting som du tycker är värt risken. Inget rätt eller fel där. Men ge din nya skola en chans tills dess i alla fall.
Att du kommer in i mitten gör nog inget, du kommer snabbt in i den om du trivs, det är det viktigaste att du gör. Kompisar kommer du att få, allt tar sin tid, du märker det snart. Du lär dig snart. Var inte orolig.
Det kommer att gå bra för dig, ge det bara en chans.
Henry