Gymnasieval
Asså ska börja nian i höst och vet inte vad jag ska söka för gymnasium. Älskar att baka och har velat gå bageri och konditori hela mitt liv typ till nyligen har jag fått för mig att jag vill gå naturbruk med inriktning häst. Har alltid älskat djur och gillat att rida och ta hand om hästar och så men har ingen kunskap om hästar what so ever så vet inte. Har aldrig gått i typ ridning för har aldrig fått.
Och samtidigt är jag jättenervös inför nationella så det hjälper inte direkt
❝Ignite.❞
—Tahreh Mafi, Ignite Me
❝I am far too young to be so goddamn broken.❞
—Amanda Lovelace, The Princess Saves Herself in This One
Adda gärna min goodreads om du är en bokläsare<3
https://www.goodreads.com/ialma
Hade jag stått i dina skor hade jag valt bageri och konditori, och haft hästintresset som hobby.
Jag gjorde så att jag valde bild och form m häst som liu.
Är personligen inte superintresserad av bild mer än att det är typ kul. men vill ha med bildbiten över till kakor å tårtor å bakverk osv.
Och valde häst som liu för att få vara i stallet om två förmiddagar/veckan. travtränarna har stallet på vår gård, å då han har företag så gick det ha LIU hos honom.
:)
tänker annars du ksk kan läsa konditori/bageri/restaurang och har häst på liu?
Så sant…jag har gått restaurang utbildning o bageri. Min son gick trädgård i Örebro där dom även hade utbildning i djurutbildning. Hästar bla.
Skall du tänka på framtiden så går du på bageri o har hästar som intresse som kan ge dig ett jobb i framtiden. Men satsa på bageri så kan du utveckla dig sedan. Många intressen har man när man är ung, men satsa på ett säkert kort.
Du skall i framtiden kunna försörja dig.
Henry
Valde Bild o form i Januari detta år. Visste inte tidigare om jag var säker om jag ville gå det programmet. Då under hösten i nian. Ta det lugnt, stressa inte allt för mycket och läs om de olika programmen. Började gymnasiet idag (bild o form) och känner att det kommer att bli super! För att senare i tvåan välja till extra naturkunskap. Om du gillar att baka och laga mat så är bageri/konditori ett bra val med häst som liu? Och du kan också välja till andra ämnen.