lukta illa 1-2 dagar innan mens
Hej! Jag är snart 15 år och fick min första mens i December förra året när jag nyss fyllt 14 (fyller i dec).
Jag vågar inte fråga någon jag känner för det känns ganska pinsamt, därför väljer jag att fråga i ett forum istället.
Är det vanligt att lukta typ lite ''fisk''/bara allmänt äckligt 1-2 dagar innan mens?
Känner mig jätte onormal och när jag googlar kommer det bara upp ''bakteriell vaginos'' men jag är nästan 100% säker på att jag inte har det då jag inte luktar så i vanliga fall, dessutom är jag oskuld och det är därför mindre chans för det, som sagt luktar verkligen bara illa 1-2 dagar innan.
Hej!
Nu ser jag att du skrev detta meddelande för väldigt längesedan, jag hoppas att du fått något bra tips innan detta inlägg om du besvärar dig av det.
Bakteriell vaginos kan du få även om du är oskuld, det handlar om att PH balansen i fiffi inte är i balans och att det därför kan avge en otrevlig lukt. Du kan också besväras vid bakteriell vaginos av gryniga flytningar eller klåda men det behöver det nödvändigtvis inte vara.
Hur ser det ut dagarna innan mens; använder du trosskydd exempelvis för att du är orolig att mensen ska komma? Trosskydd kan stänga in ditt underliv så att det inte får andas vilket kan påverka PH balansen. En annan sak kan vara valet av trosor och hur ofta du byter dem… En tredje sak kan vara att du tvättar dig för ofta där nere.
/Anonymos
Jag tror ändå att det kan vara bakteriell vaginos! En del tror jag kan få det innan mensen. Jag har själv haft besvär av det men detta pga sex.
Jag hade nog träffat en gynekolog under tiden du inte har den illaluktande doften för att säkerställa att du inte har det hela tiden utan att veta om det!
Du kan alltid fråga din mamma vad hon tror eller skolsystern, hon har tystnadsplikt!