14 och 1.84
Hej! Jag är 14 år (06) och är 1.84 cm vilket jag hatar och mår dåligt över. Jag har inte heller fått min första mens än och kommer säkert då bli ännu längre. Är också längre än alla mina klasskamrater, mår dåligt över att ingen kille kommer vilja ha mig. Alla kollar på mig när jag går förbi därför försöker jag krympa ihop mig, och därmed få dålig hållning. Tycker detta är så jobbigt då jag sticker ut så mycket. Snälla hjälp vad ska jag göra! Mår skit asså
#0: Jag vet att det inte är så enkelt men försök vara stolt över dig själv. Det finns någon där ute som kommer vilja ha dig, tro mig. Du kan inte ro för dina gener och hur din kropp utvecklas och kan därför bara välja mellan att lära älska din kropp och dig själv eller att fortsätta med att inte vara bekväm i den. Jag vet att det är svårt men när man väl börjar älska sig så som man är så mår man mycket bättre. Det kan ta ett tag och du kanske behöver hjälp men det går. Du är perfekt så som du är.
Om det lugnar dig, jag är en kille och skiter i ifall en tjej är längre eller kortare. Det handlar ju trots allt om känslor och personen i sig, inte utseendet.
Jag förstår dig. Har också alltid tyckt det varit jobbigt att vara lång (1,80). Var längst under hela skoltiden och för att försöka göra mig lika kort som de andra fick jag dålig hållning. Efter gymnasiet insåg jag att det är fint att vara lång och jag ångrar att jag inte sträckt på mig för nu är min hållning dålig. Du kan inte göra något åt längden så precis som förra skrev så försök att lära dig gilla din kropp och var stolt över den. Det kommer finnas killar som gillar dig även om du är lång!
14 år är den jobbigaste åldern när det gäller osäkerheter. Människor i den åldern gillar oftast inte människor som står ut från normen. Men jag kan LOVA dig att när du är mellan 18-20 så kommer människor vara som galna efter dig. Jag själv är 21 år gammal och alla jag känner tycker det är så snyggt med långa tjejer.
Håll ut, du är i en jobbig ålder med idioter runt omkring, men det kommer att bli bättre!
Förresten, STRÄCK på dig!! När du krymper hop så ser du osäker ut, känner du dig ful kommer andra antagligen också tycka det. Låtsas istället att du är självsäker och snyggast i världen medan du sträcker på dig i korridorerna, då kommer folk tänka jävlar vilken snygg och självsäker tjej.
Fake it until you make it!
Jag har själv alltid varit normativt lång och kan säga att ingen mogen person över 15 år tycker det är fult med långa tjejer. Ha det i åtanke, om någon säger något elakt är det bara för att de är missnöjda med sig själva.
Skulle säga att jag nästan är avundsjuk på dig! Själv är jag knappt över 150 cm och lär inte växa så mycket till. Har dock lärt mig att acceptera min längd och tänker att det inte spelar så stor roll.
Tycker att det är så fint med långa tjejer (är själv tjej) och jag känner många som tycker detsamma.
Jag tror att du kommer att vara stolt över din längd i framtiden:)